Anade nästan det! Blir lika mycket/lite effekt som på en bil! =) Ljudet!Ska bli skojj att hårdtesta den på snön och se om det är värt att lägga en tusing till på dubb! Vet inte om möstret på däcken tillåter dubb ens?!Har börjat fundera lite på oljebytena om jag ska låta den gå på tomgång i 20-30min och tömma ur org oljan eller om man ska byta på en gång! Lär ju vara en hel del spån i oljan från början! Var och köpte 10-40olja (mineralbaserad) för både våt och torrkoppling idag som jag tänkte köra på!Hur har du gjort Mac med oljebytena?//Daniel
angående olja så ska man ha den ståendes i typ 10-20min i tomgång sen byta olja sen byter du efter 30 mil..oljan som e i orginal e som sirap i detta väder såfort den blir lite kall..aj skulle rekomendera castrol gps 10/40 tror ja den heter den oljan e skitbra hade den i min dirtbike å vet att många rekomenderar den oljan
Citat från: "V-master"angående olja så ska man ha den ståendes i typ 10-20min i tomgång sen byta olja sen byter du efter 30 mil..oljan som e i orginal e som sirap i detta väder såfort den blir lite kall..aj skulle rekomendera castrol gps 10/40 tror ja den heter den oljan e skitbra hade den i min dirtbike å vet att många rekomenderar den oljan Har också hört att det är en bra olja, men även att man som i en ny motor bör ha en mineral olja i början istället för syntet fick jag höra!?
Hej hej!Är just denna Castrol GPS 10w-40 som jag köpte Det var vad dom rekomenderade! Köpte en 4l dunk så kan man byta några ggr! Det är en syntet baserad olja (glömm det jag skrev förut om att det skulle vara mineralbaserad ).Mac bra ide angående bilderna! Skulle vara bra och kunna sammla dom på ett ställe!! Går det även att lägga upp filmer där eller är det bättre att lägga dom på YouTube??Villka delar har ni satt locktait på??//Danne
Citat från: "mac"Citat från: "V-master"angående olja så ska man ha den ståendes i typ 10-20min i tomgång sen byta olja sen byter du efter 30 mil..oljan som e i orginal e som sirap i detta väder såfort den blir lite kall..aj skulle rekomendera castrol gps 10/40 tror ja den heter den oljan e skitbra hade den i min dirtbike å vet att många rekomenderar den oljan Har också hört att det är en bra olja, men även att man som i en ny motor bör ha en mineral olja i början istället för syntet fick jag höra!?åfan hehe de har ja aldrig hört..de ja har hört om mineralolja e att den e mer trögflytande å att den sliter ner motorn mycket snabbare..men men ska inte säga för mycket eftersom ja inte e helt säker på de
Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "V-master"angående olja så ska man ha den ståendes i typ 10-20min i tomgång sen byta olja sen byter du efter 30 mil..oljan som e i orginal e som sirap i detta väder såfort den blir lite kall..aj skulle rekomendera castrol gps 10/40 tror ja den heter den oljan e skitbra hade den i min dirtbike å vet att många rekomenderar den oljan Har också hört att det är en bra olja, men även att man som i en ny motor bör ha en mineral olja i början istället för syntet fick jag höra!?åfan hehe de har ja aldrig hört..de ja har hört om mineralolja e att den e mer trögflytande å att den sliter ner motorn mycket snabbare..men men ska inte säga för mycket eftersom ja inte e helt säker på dehehe ne inte jag heller..men man får höra olika versioner överallt:)
Skulle nog satsa på bromsskivelås med larm, risken är att ett riktigt MC larm kostar mer än hojen