Nya vägreggade får ha full effekt men får inte gå fortare än 90, vilket är mer rimligt än gamla reglerna med 20 hästar. De måste även ha bakdiff som är öppen/ går att öppna. Vet inte om det redan nu är krav på ABS på alla nya MC också.Som jag har förstått det så är det relativt lindrigt straff för att bli stoppad med terränghjuling på allmän väg, däremot är allt över 20 km/h fortkörning och det är därför inte bra om polisen har en mätning av din fart. Det ska nog till en trafikpolis eller insatt ordningspolis för att de ska ha koll på 20-gränsen gissar jag, men man vet aldrig. Jag tror att det blir 1500 i ordningsbot för terrängreg på allmän väg.Med traktor är det nog mest en fråga om föreläggande om regbesiktning på traktor a ifall den går för fort, plus eventuell fortkörning över 40 km/h eller att du kört på motorväg/motortrafikled. Med traktor b är allt över 50 fortkörning, men de får gå fortare. Jag tycker det är märkligt att traktor b verkar ha fartspärrar, för jag har inte sett några bestämmelser om max möjlig hastighet på regformen.