Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Beg xt-p 1000 eller ny outlander 570  (lĂ€st 1340 gĂ„nger)

Utloggad jonass

Beg xt-p 1000 eller ny outlander 570
« skrivet: 6 juni 2016 kl. 13:38:07 »
Jag har beslutsÄngest pÄ om jag ska köpa en beg outlander 1000xt-p 2013 eller en ny outlander 570.
Jag hade bestÀmt mig för en outlander PRO Max 650 eller 1000.
Hen nu dĂ„ jag fick möjligheten att provköra lite olika maskiner sĂ„ föll jag  dessa tvĂ„ maskiner. LĂ€ttkörd och smidig och vilken hĂ€rlig komfort det var i xtp.medans 570 var det helt klart sĂ€mre komfort pĂ„ men Ă€ndĂ„ tvĂ„ helt fantastiska motorer pĂ„ sitt sĂ€tt.
Hoppas fÄ tipps om för och nackdelar om dess maskiner?

Utloggad rally nizze..

SV: Beg xt-p 1000 eller ny outlander 570
« Svar #1 skrivet: 6 juni 2016 kl. 17:29:49 »
Nytt Àr ju nytt och vet ju inte vad en begagnad har haft för liv innan försÀljning om en inte kÀnner den som haft maskinen innan.
man kan ta gubben ur dalarna men inte dalarna ur gubben  ()p

Har:
Volvo XC70 2.4D 08
Volvo V70 2.4D 07 (SĂ„ld)
Nissan King Cab Navara 02 (SĂ„ld)
Audi A4 1.8T 97 (SĂ„ld)
Skoda Felicia (frugans) 97 (SĂ„ld)
Volvo 945 turbo 96.(SĂ„ld)
VW Passat 1.8t 98 (SĂ„ld)
Kawasaki Brute Force 750 07
Volvo 940 LTT 97 (SĂ„ld)
VW Golf IV 98 (Fugans)SĂ„ld.
VW Bubbla 75 (frugans)SĂ„ld.
Opel Omega 03(frugans)SĂ„ld.
Audi A4 95

Utloggad skogsbonne

SV: Beg xt-p 1000 eller ny outlander 570
« Svar #2 skrivet: 6 juni 2016 kl. 17:58:24 »
Blir ju lite skillnad pÄ lekfaktorn mellan en 1000 och en 570
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13


Avestavagnen 4.2 H

Can-am Renegade 1000 xxc -15 sÄld
Yamaha Grizzly 700 Eps -11 sÄld
Sprint 150 cc kina skit sÄld
Yamaha Raptor 700 - 07 sÄld
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13 sÄld
Yamaha Yfz 450 - 04 sÄld
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10 sÄld
Polaris outlaw 500 -06 sÄld
Yamaha Raptor 700 -08 sÄld
Yamaha Yfz 450 - 07 sÄld
Yamaha Grizzly 350 -08 sÄld
Massey ferguson 400(arctic cat) sÄld - 07

Utloggad Jukkas_Lasse

SV: Beg xt-p 1000 eller ny outlander 570
« Svar #3 skrivet: 7 juni 2016 kl. 09:55:05 »
PRO modellerna 2016 Àr gjorda för arbete och har en riktigt lÄg L-vÀxel som Àntligen gör det möjligt att köra sakta i skog och trÄnga utrymmen och dra tunga lass utan risk för att tappa remgrepp.
Tidigare modeller Àr i mitt tycke för högt vÀxlade vilket leder till en "ryckig" körning dÄ man mÄste köra med tillslag dÄ maskinen hoppar fram och du mÄste slÀppa för att Äter igen "pumpa" dig fram i trixiga stÀllen.
Dessutom har dessa PRO modeller en förstÀrkt fjÀdring som underlÀttar om du kör med lass eller har plog och rejÀla dÀck som tÄl lite hÄrdare pÄfrestningar.

Utloggad jonass

SV: Beg xt-p 1000 eller ny outlander 570
« Svar #4 skrivet: 17 juni 2016 kl. 11:40:08 »
Vad Àr det man ska kolla pÄ vi ev köp av xt p 1000,
Spricker eller andra def

Utloggad Jupiter

SV: Beg xt-p 1000 eller ny outlander 570
« Svar #5 skrivet: 17 juni 2016 kl. 12:05:21 »
SĂ„g de hade testat en 1000 Pro tror jag det var i en av senaste atv tidningarna och den fick riktigt bra betyg. Är en vĂ€ldigt komplett maskin som var bra pĂ„ allt frĂ„n bus till arbete, sĂ„ det Ă€r inget dĂ„ligt val.

Ps: Det var Outlandern i testet.
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Plus lite annat

Utloggad skogsbonne

SV: Beg xt-p 1000 eller ny outlander 570
« Svar #6 skrivet: 17 juni 2016 kl. 14:57:21 »
Vad Àr det man ska kolla pÄ vi ev köp av xt p 1000,
Spricker eller andra def

Glapp i bussningar Àr standard, nya riktiga kostar inte mycket


Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13


Avestavagnen 4.2 H

Can-am Renegade 1000 xxc -15 sÄld
Yamaha Grizzly 700 Eps -11 sÄld
Sprint 150 cc kina skit sÄld
Yamaha Raptor 700 - 07 sÄld
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13 sÄld
Yamaha Yfz 450 - 04 sÄld
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10 sÄld
Polaris outlaw 500 -06 sÄld
Yamaha Raptor 700 -08 sÄld
Yamaha Yfz 450 - 07 sÄld
Yamaha Grizzly 350 -08 sÄld
Massey ferguson 400(arctic cat) sÄld - 07

Utloggad Fenrisulven

SV: Beg xt-p 1000 eller ny outlander 570
« Svar #7 skrivet: 17 juni 2016 kl. 17:41:18 »
Vad Àr det man ska kolla pÄ vi ev köp av xt p 1000,
Spricker eller andra def

Rent spontant.
DraginfÀstning i diffen bak, spricker lÀtt
Bussningar Àr dÄliga pÄ can-am, fÄr nya för tusenlappen som hÄller maskinen ut.
Servot ville gÀrna krÄngla pÄ tidiga modeller(ofta i samband med stora hjul osv, ska vara borta med mjukvaruuppdatering)
Styrstag, pitman bör man kika pÄ med.
Omkopplare pÄ styret, bÄde ljusknapp och 4x4 knapp Àr bra att testa.
1000R

 


Online just nu.

173 gÀster, 9 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
kenta777, Cln, Atheos, Fraggler, PeterDer, Anta1, Slider, Martin o, doggcrap,
Flest online idag: 194. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme