Käkar inte Polaris remmar jämfört med Grizzly? Hur vanligt är det med problem med framdiffarna?
Tack för tipsen lutar nog åt grizzlyn tror jag , driftsäkerheten gillas och där verkar alla va överens om att yamaha är riktigt bra jag kommer köra lite jobb och sen lite utflykter dock inge extrem körning , nån som har erfarenhet av carlbarks motor i kumla ? hur e dom när man handlar/servar funkar det eller ? har bara nån mil dit , i utrustningsväg tänkte jag hasplåt , fjärr till vinschen e det nåt mer som man bör ha på den när man ändå har lädret framme
Använder aldrig diffen på grizzly för det hjälper ändå inte, slår i driften på vagnen istället och hjälper inte det är vinsch som gäller.Kör ju som sagt även med viscolock och saknar aldrig det på grizzlyAldrig hört att någon har haft problem med framdiff på grizzly men det är ju lite skillnad på att ha den som arbetsmaskin eller som grabbarna i atvnerds
Vet inte hur det är på Grizzly, men Hisun är ju i princip en kopia och det står klart och tydligt att man stå still vid in/urkoppling av 4wd/diffspärr. Gör man inte det, ja då pajjar sakerna och beror enbart på föraren.
Enligt Dirt Trax så är Yamaha det märket som håller bäst kvalitet och de är ändå inte lite pro-Polaris. Men nu var det som sagt kvalitet och inte komfort etc.
Variatorkit, hasplåt, flyttbar vinsch fram/bak om det inte redan sitter på är väl det som är bra att ha.Att grizzly har dålig komfort är enligt mig skitsnack och att den slirar på koppling beror ju på dålig förare, jag slirar aldrig på kopplingen och lågväxeln är jämt lagom, dock är backen lite högt växlad som alla märken i princip.Ska man över en 30 cm hög stubbe så stannar man ju inte framför den och sen kör utan håller lagom hastighet så är det inga som helst problem och den stället sig inte och slirar på 3 hjul....