ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Can-Am Spyder »
  • Ämne: Rysligt sugen på Spyder F3
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 5 [6] 7 8  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Rysligt sugen på Spyder F3  (läst 36622 gånger)

Utloggad Atheos

  • *Quad Riders Sweden*
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 489
  • Total likes: 137
  • Kön: Man
  • Yamaha Raptor 700R SE 2014
    • Visa profil
Atheos
SV: Rysligt sugen på Spyder F3
« Svar #60 skrivet: 19 juni 2016 kl. 16:29:00 »
äh när det gäller att hälsa så verkar ju många mc åkare bara hälsa de som kör liknande fordon som sig själv
typ hd åkare hälsar på andra glidare och sporthojjar hälsar på sporthojar osv.
Man borde inte välja eller värdera sitt fordon efter hur många som hälsar på en :)
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)

2014 Yamaha Raptor 700R SE "Midnight Blue"
DMC Force 4 duals, FCI with box, PC5 With Auto tune,
HotCams stage 2, 11:1 piston, 15T/37T,
TM Works case saver, ASV F3 levers, ProArmor killswitch,
Nerf Bars Pro Peg Alba Pro Elite, Streamline steering stabilizer,
Miedl Quadlights, Koso RX1n, PowerMadd handguards

Braaap!

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
SV: Rysligt sugen på Spyder F3
« Svar #61 skrivet: 19 juni 2016 kl. 16:34:05 »
Håller med, jag kör själv HD men hälsar alltid. Oftast är det gubbar 50+ med plast glidare, solbrillor, fransar och SOA hoodie som är för "coola" att hälsa, när de enbart är pinsamma.
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Rysligt sugen på Spyder F3
« Svar #62 skrivet: 19 juni 2016 kl. 22:54:41 »
En EATV har mycket riktigt 20 häst i vägregistrerat utförande.
Den är alltså strypt och den är fullt körbar så.
Många andra fyrhjulingar är strypta, men är då tyvärr okörbara... de hostar och fräser mm.
På EATV är strypningen ett spjäll som man med en dold knapp kan öppna, och den håller sig sen öppen tills dess att man stänger av... denna knapp ger alltså 100 häst.
Extra.

Nu är det ju dock så att tråden inte alls handlar om EATV, jag ville som sagt bara tydliggöra att man inte kan dra alla fyrhjulingar över samma kam, särskilt inte när man är i dessa prisklasser och leker...

Att Spyder har sina anhängare och sin tjusning förstår jag mycket väl, dock är det inte en mc och skall ej heller jämföras med en sån.
För precis som det tidigare sas så är de lika, ända tills det svänger.
Och ja, det är DÄR skillnaden märks!
Och skillnaden är riktigt stor.
Och det är ofta just svänga mc-förare vill.
Kolla tex Alperna sommartid, där är det hundratusentals mc-förare som åker serpentinvägar kors och kryss, dagarna i ända...
Körning rakt fram är att klassa som ren transport.

Sen då detta med att hälsa.
Jag brukar ibland hälsa på killar och tjejer som åker moppe, tänker att man då kanske får en framtida mc-förare att hälsa på!
De brukar bli skitglada där i hjälmen... iaf killarna.

Men i grunden är hälsningen ett tecken mc-förare emellan, sen att det med åren gått inflation i saken och man numer mest bara hälsar av vana är en annan sak.
Men hälsningen betyder "FRI VÄG".
Med det menas att det när jag passerade inte fanns poliser, ingen rullgrus i kurvorna och inga timmerbilar som lastade om virke... osv... utan fri väg.

Men som sagt, numer hälsar man på allt och alla och även HD-förarna har börjat hälsa tillbaka... om de inte trasslar in sig i fransarna innan dess.

Körde förresten sporthoj igår, magen till trots... jobbig grej det där, men det går fint att hälsa från en sån med.
Sen att inte alla hälsar tillbaka när man åker CBR1000 är väl kanske en annan sak.
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2536
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: Rysligt sugen på Spyder F3
« Svar #63 skrivet: 20 juni 2016 kl. 07:27:06 »
Jag hälsar bara på andra Spyderförare.  ()p
Man känner sig bara fånig när man hälsar en MC-förare som inte hälsar tillbaks.
Dessutom så är det så pass mycket MC av olika slag ute på vägarna nuförtiden att det vore lindringare att hälsa till alla bilar än till alla mc-ekipage...
Så visst, jag tror nog att det där med att hälsa alla håller på att dö ut så smått.
Däremot vidhåller jag att det är nåt som gör att många MC-åkare "ser ned" på Spyder-maskiner, ungefär på samma sätt som om man dyker upp med sin fyrhjuling på en MC-träff eller "avrostningstur" på våren.
Kanske fullt normalt, men lite märkligt.
Och som sagt, står du på stan och ser hur allmänheten reagerar på en vanlig MC som passerar (går oftast obemärkt förbi) och en Spyder som passerar så är skillnaden stor, det är i alla fall min absoluta uppfattning.
Inte många gånger man tankar utan att det kastas några ord mellan pumparna heller.  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Rysligt sugen på Spyder F3
« Svar #64 skrivet: 20 juni 2016 kl. 23:26:57 »
Vem som med bilkörkort får och kan ju köra en Spyder, och det är ju just detta som är dess styrka!
Du behöver ingen utbildning, ingen balans, ingen teknik.
Bara att gasa.
Jag säger absolut inte att det är svårt med mc, för det är det inte.
Men det är en annan sak, något som kräver egen utbildning och speciell teknik.
Sätt en random person på en mc utan vana och kort och ekipaget välter troligen innan de ens kommit en enda meter framåt om de inte får hjälp/handledning i början.
300 kilo kan kräva lite teknik att balansera... så redan där skiljer det.

Så det säger sig självt att det därför inte är nån status i mc-kollektivet att köra Spyder.
Sen att folk "ser ner" på Spydern vet jag inte direkt, nog mer så att de liksom inte bryr sig.
Den berör dem inte och de intresserar sig inte.

Att folk i övrigt tittar kan säkert bero på dess "lustighet", för visst reagerar man när en snöskoter med hjul kommer farande!

Är vi klara med jämförelser med fyr- och tvåhjulingar nu?

Spyder är en HELT egen fordonstyp som inte bör jämföras med tvåhjuliga motorcyklar då skillnaderna är större än likheterna.
Ta väck rutan på en Mazda Miata så är den klart mer lik än vad nån tvåhjulig mc någonsin kommer vara.
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Atheos

  • *Quad Riders Sweden*
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 489
  • Total likes: 137
  • Kön: Man
  • Yamaha Raptor 700R SE 2014
    • Visa profil
Atheos
SV: Rysligt sugen på Spyder F3
« Svar #65 skrivet: 21 juni 2016 kl. 06:00:23 »
Citat från: Hydro skrivet 20 juni 2016 kl. 23:26:57
Men det är en annan sak, något som kräver egen utbildning och speciell teknik.
Sätt en random person på en mc utan vana och kort och ekipaget välter troligen innan de ens kommit en enda meter framåt om de inte får hjälp/handledning i början.
300 kilo kan kräva lite teknik att balansera... så redan där skiljer det.

Ska man jämföra ett fordon som man får köra med b-kort mot MC så kommer man inte närmare än Piaggio MP3
och ja det är många som tappar dem i början! De väger mycket och man sitter relativt högt så många får inte ner
hela foten i backen med dem. Och de tippar lika lätt som en mc när man kör (vanlig missuppfatting att hjulen skulle vara låsta på dem)
De är bara låsta när man parkerat. När man kör lutar man lika som med en mc. De är som en klumpig mc med låg effekt (~35hkr)

(Här är ett klipp när frun kör )
« Senast ändrad: 21 juni 2016 kl. 06:04:56 av Atheos »
Anmäl till moderator   Loggat

2014 Yamaha Raptor 700R SE "Midnight Blue"
DMC Force 4 duals, FCI with box, PC5 With Auto tune,
HotCams stage 2, 11:1 piston, 15T/37T,
TM Works case saver, ASV F3 levers, ProArmor killswitch,
Nerf Bars Pro Peg Alba Pro Elite, Streamline steering stabilizer,
Miedl Quadlights, Koso RX1n, PowerMadd handguards

Braaap!

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
SV: Rysligt sugen på Spyder F3
« Svar #66 skrivet: 21 juni 2016 kl. 08:14:02 »
Var i Österrike för ett par år sedan och där var MP3 med look a likes vanliga, och de kan ta kurvor fort vill jag lova. Om inte fortare än en sporthoj så nära på lika, de har tämligen låg tyngdpunkt iom att tank och motor ligger lågt. Samt bra grepp fram i och med dubbla framhjul, var klar impad. De får köras på b-kort med så förstår att Yamaha med flera börjar tillverka liknande modeller nu för att ta marknadsandelar.
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad mackanigbg

  • Medlem i Y-Wheelers Sverige
  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 57
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
    • Visa profil
mackanigbg
SV: Rysligt sugen på Spyder F3
« Svar #67 skrivet: 23 juni 2016 kl. 08:38:38 »
Är det någon här som vet vad ni pratar om eller är det som vanligt bara spekulation om något som ni aldrig sett eller framför allt testat? Den enda som verkar ha en Spyder är väl du Richard så du borde väl kunna motsäga en del av det som påstås...

Exempelvis det faktum att vi som kör Spyder är av den uppfattningen att vi inte hänger med en tung sport-mc rakt fram (men många andra mc) men när det svänger på en vanlig lite kurvigare asfaltsväg så hänger inte mc:n med istället...Det går att köra riktigt fort på kurviga vägar med Spydern och man kan ta kurvorna snävare med den än med en mc....

Visst, håller med om att en Spyder inte går att jämföra med en mc, men att en cab skulle vara samma sak som en Spyder är så dumt så jag inte vet om jag ska skratta eller gråta  :o  Känns ibland som att de som kör mc är så bittra på att de lagt en massa pengar på mc-kort och därför inte kan erkänna att en Spyder är rolig att köra, för det är den. Riktigt rolig och de går bra också! Jag har Akrapovic sportdämpare utan insatser och K&N-filter på min och eftersom den har en adaptiv ECU med Bosch-insprutning så kan den optimera sig själv för ändrade förhållanden till skillnad från t.ex en Raptor där man måste ha en separat box med kabelhärva till.
Kan tänka mig att min gör 0-100 på 4 sek. Man hänger av nästan vilken sportbil som helst.

kolla detta klipp där amerikanska Dirt Trax TV testar den:


P.S Läste härom dagen att polismyndigheter i alla amerikanska delstater nu fått ut F3-S i polis-utförande för utvärdering.
I ett test av prestandan som amerikanska polisen gjorde så var det bara en polis-mc av de som nu finns i bruk hos amerikanska polisen som slog Spydern i acceleration...

 

Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Spyder RSS   2015
Akrapovic slutdämpare (utan insatser)
K&N-filter
Vtech optimering (mjukvara via MaptunerX)

Tidigare:
Yamaha Raptor 700R SE 2010
Dinli 450  2012

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
SV: Rysligt sugen på Spyder F3
« Svar #68 skrivet: 23 juni 2016 kl. 08:59:38 »
Tycker du låter bitter själv, vem har påstått att en Spyder är dålig etc? Dock så är det vanligt att Spyderförarna inte har mc kort och av förklarligaskäl ser Spydern som en genväg, inget konstigt. Väghållning etc vet jag personligen inget om då jag aldrig kört en, vet dock att tex. MP3 har väldigt bra väghållning men har också en lite annan princip. Att en Spyder klår en mc i kurvtagning låter märkligt då den alltså skulle kunna ta en moto-gp hoj i kurvhastighet.  :hmmm: En V-max 1700 gör 0-100 på 3,5 sekunder och den har 200hk, 4 sekunder låter väl optimistiskt. Enligt tillverkaren gör den det på 4,5 sek och ibland stämmer de dåligt. V-max:en jag refererar till är enligt Motorrads mätning och inte Yamahas angivna.

Oavsett så är Spydern en ny spelare på banan som hittat sin nisch och förare vilket är bra. Kul med nytt och ser ingen anledning till att det blir ett "vi och dom" stuk utan den räknas som mc och således ska man hälsa etc oavsett om man kommer mötandes på en två eller fyrhjuling. Gemnskap är ledordet.  ()p

Ps: Amerikanska polisen kör mest HD Road King vilken har accelration som en trimmad moppe, så egentligen ingen bra jämförelse.  ;)
« Senast ändrad: 23 juni 2016 kl. 09:11:16 av Jupiter »
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Rysligt sugen på Spyder F3
« Svar #69 skrivet: 24 juni 2016 kl. 15:46:26 »
Citat från: mackanigbg skrivet 23 juni 2016 kl. 08:38:38
Är det någon här som vet vad ni pratar om eller är det som vanligt bara spekulation om något som ni aldrig sett eller framför allt testat? Den enda som verkar ha en Spyder är väl du Richard så du borde väl kunna motsäga en del av det som påstås...

Nu är det väl snarare så att frågan är hur många med mc-erfarenhet hellre köper en Spyder om inte medicinska skäl föreligger.
Jag har kört ett flertal Spyders, dels hos handlare men även kompisar som haft/har.
Jag helt klart dess fördelar, men att jämföra med mc blir bara fel.
Att sen ens tro att en Spyder är snabbare är både dumt och fel.
De kanske är snabbare än flertalet mc-förare (krokiga vägar kräver sin förare) men med rätt förare har de inte en endaste chans.
Att åka i 100 på en krokig 70-väg är med mc rätt stillsamt och komfortabelt, man liksom flyter och gungar fram emellan böjarna.
Med en Spyder (och fyrhjuling) tvingas man liksom brottas med fordonet och tvinga in den i böj efter böj och man får burka rätt bra.
Det ger ju en högre fartkänsla iofs men är väldigt tröttsamt i längden.

Tydligen var det mer infekterat än jag kunde tro, detta med att emotsäga vissa teorier som florerar.
Sen huruvida man ägt en Spyder eller ej ger ju inte rättvisa, för om jag gillat dem hade jag naturligtvis köpt en.
Men jag är utan.
..och då återstår faktum, hur många av Spyderägarna har mc-erfarenhet.   :whip:
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2536
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: Rysligt sugen på Spyder F3
« Svar #70 skrivet: 26 juni 2016 kl. 10:59:55 »
Jag kan väl hålla med kritiken som avser jämförelsen mellan spyder och en cab, nog är spydern mycket mer MC än öppen bil.
När det gäller acceleration så är nog en MC med lite effekt snabbare, men Spydern är snabbare än en bil, om nu inte bilen har 350 hk eller mer i alla fall.
Kurvtagningen kan jag inte uttala mig om , huruvida en MC eller snabbare eller ej, men spydern är i alla all säkrare om man kör fort i en kurva.

OM man nu vill köra MC så är det ju inget jättehinder att ta MC-kort om man är någorlunda frisk.
I mitt fall så avgjorde dels utseendet, nyttan (45 liter bagage), och säkerheten till Spyderns favör.
Att man dessutom slapp ta körkort för MC var ytterligare en faktor, men inte den avgörande.
Hade man haft MC-kort hade jag nog köpt MC, de är ju mycket billigare.
« Senast ändrad: 26 juni 2016 kl. 11:02:32 av Rickard Marklund »
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Rysligt sugen på Spyder F3
« Svar #71 skrivet: 16 juli 2016 kl. 19:30:10 »
Citat från: Rickard Marklund skrivet 26 juni 2016 kl. 10:59:55
Jag kan väl hålla med kritiken som avser jämförelsen mellan spyder och en cab, nog är spydern mycket mer MC än öppen bil.

Jag kommer aldrig ge mig i detta avseende.
Ett fordon med mer hjul är två kommer aldrig att likna ett tvåhjuligt fordon.
Visst är det styre och flugor i ansiktet, men det är inte här skillnaden ligger.
Det är g-kraften.
I en bil eller på en ATV eller med en Spyder så har du g-kraft åt sidorna.
På en tvåhjulig mc har du g-kraften neråt.

Skillnaden här är så stor att en trehjuling alltid mest kommer likna en fyrhjuling (tex bil) långt mer än en tvåhjuling.

Bara det att B-behörighet gäller för tre- och fyrhjulingar är ju bevis nog.
 

Som kuriosa kan nämnas att trådstartaren Gleppe mycket riktigt köpte en Spyder och att han redan efter några få månader sålde den.
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 5 [6] 7 8  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Can-Am Spyder »
  • Ämne: Rysligt sugen på Spyder F3
 


Online just nu.

629 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen
Flest online idag: 679. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info