När man lägger i handbromsen så lyser det ju en varningslampa i displayen, det går väl att ta spänning från den och sätta en extra lampa någonstans...
Om du laddar ner manualen så finns schemat längst bak i manualen.
Har du någon länk till manualen? Hittar ingen bra själv utan bara monteringsanvisning etc men utan schemaSkulle en lösning där du måste släppa på handbromsen innan start fungera? Det betyder ju i så fall att då måste bromsa med foten istället när du startar
Nu har jag skruvat isär kåpan omkring handbroms spaken. Jo mycket riktigt där sitter en liten strömbrytare UTAN kabel. De som skruvade ihop min Groda glömde eller struntade i att dra en kabel till broms ljusen! Nu löser lag problemet genom att ta ström från 12V uttaget och drar till en STOR RÖD lampa , med blink relä, om jag hittar och sedan skall det väl vara slut på körandet med handbromsen på. Tack alla ni som bidragit med goda råd utan att göra sig lustiga över gamlingar som glömmer. Det skall jag inte glömma!
Kollade på schemat och den brytaren ska vara ansluten till instrumenteringen, alltså inte till bromsljuset.Det man kanske kan göra är att låta styrkabeln gå genom brytaren men frågan är om den är aktiv när handbromsen är åtdragen eller släppt. Gissar på det senare och att då brytaren är öppen med släppt handbroms. Så brukar det vara på bilar om jag kommer ihåg rätt
Vet inte om det är samma kablar på min maskin (Z8) men jag skulle kunna kolla hur det ser ut efter helgen. Ska ändå skruva bort mittkonsollen på farsans maskin för att installera sätesvärmesknappar.