Mellan motors vev och kardanen finns det nån form utav koppling... på flertalet fordon, så även här.Sen att det här inte är frågan om en koppling uppbyggd utav lameller i en kopplingskorg är ju en annan sak, men fundera så kommer du nog på vad jag menar.
Har väl inte sagt att gula maskiner alltid är bäst. Dom finns ju även i silver, svart och rött också. Att just dom till 95% vinner i det flesta tävlingar beror nog bara på tur år efter år. Men det visste du väl redan !
Sen att G2 vart så mycket tyngre fast dom öka kubiken med 180cc. X8 väger väl 400kg torrvikt och Renegade G2 312kg torrvikt, bara 88kg lättare. va vägde den förut då om dom blivet så mycket tyngre ?
Kan ju berätta för dig att på can-am och polaris så sitter variatorn direkt på veven. Så dom har ingen koppling. Men det visst väl du annars skulle jag bli förvånad.Sen att G2 vart så mycket tyngre fast dom öka kubiken med 180cc. X8 väger väl 400kg torrvikt och Renegade G2 312kg torrvikt, bara 88kg lättare. va vägde den förut då om dom blivet så mycket tyngre ?Har väl inte sagt att gula maskiner alltid är bäst. Dom finns ju även i silver, svart och rött också. Att just dom till 95% vinner i det flesta tävlingar beror nog bara på tur år efter år. Men det visste du väl redan !
Inte helt rätt, men nästan.... X8 Väger 403 i tjänstevikt inte torrvikt, dvs olja+bränsle+ förare 75kg=403. Om en Renegade G2 väger 312 i torrvikt så blir det i tjänstevikt 312kg+olja+bränsle+75kg förare. Så de borde väga ganska lika.Torrvikten på X8 borde således vara ca 301Kg. Nu låter jag det vara osagt om det stämmer till 100%, jag går bara på tillverkarnas uppgifter och transportstyrelsen.
4 kilo marginal innan tung terrängvagn eller vad det heter
X8 396kg torrvikt