Ja möjligt att det är varvstopp! Men det kan ju inte vara meningen att den ska ligga på varvstopp, måste ju vara nått med variatorn som är knas?
Min hackar på högväxeln. Om jag trycker fullgas i typ 5 sek och den har fått upp fullt varv så börjar den små rycka och hacka. Ungefär som att den skulle gå på varvstopp. Det fortsätter den med så länge jag håller fullt. Släpper jag lite på gasen så slutar den hacka.
Med fullt varv menar jag naturligtvis att jag gasar fullt. Det går ju inte att gemföra med en bil eller liknande. Försökte kolla och tycker den varvar ca 6200.Ja jag tycker att det är konstigt att man inte ska kunna gasa fullt utan att den hackar och har sig. Så har aldrig nån annan at eller skooter jag kört betett sig.Drn går faktiskt dåligt vid kall start. Hackar och bluddrar. Får ta wtt snack med värmdö motor.Tack för hjälp
Varvtalet har ju inget med hastigheten att göra när det är variator? Det räcker att jag från stillastående gasar fullt och när jag kommit upp i kanske 50km/h så börjar den hacka.Nej det är ju sant men när jag tänker efter tycker jag att den går sämre än den borde vid kallstart, speciellt med tanke på insprutningen.