jag märker skillnad remmen bettar betydligt bättre, det e ju därför man gör detta, ruggar upp ytan på skivan som oftas blir högpolerad efter ett tag. Men det blir ingen skillnad i "prestanda" om säger så.
Jag tycker variatorn på min G2 känns lite huggig i högre fart (mer än typ 40), så upplevde jag inte variatorn på förra G1an (500h). Maskinen hade ju gått ca. 70h när jag köpte den, så det kan ju vara något fel, eller så har variatorn på G2 (1000) helt enkelt lite annan karaktäristik (än 650 G1). * Upplever du Grönis någon skillnad mellan förra XMRen och denna? * Kanske blir skillnad om jag slipar?* Har hört många hojjar som börjar med ett litet anonymt tjut/gnek precis i tillslaget, är det ett tecken på att det är dax att slipa?
Om dem upplevs huggig så kan det bero på spår i variatorskivorna.Vet att min förra 400 hade spår, och då ryckte det till när man var uppe i en viss hastighet pga spåren i variatorskivorna.
kör man den kombo jag gör med QSC/STM så försvinner alla ryck å konstiga läten
att den känns huggit e nog för att det är en ganska kraftig motorbroms på G2 tar tid att lära sej att köra den mjukt, sen gnället i början e ett vanligt can-am "problem" den remmen låter så när den blir varm, kör man den kombo jag gör med QSC/STM så försvinner alla ryck å konstiga läten
jag tycker helt klart G2 går bättre i skogen och överlag än G1 många klagar ju på alla "problem" som G2 har men det ingen tänker på är ju att G1 dras ju med problem än fast den funnits så många år. G2 är helt klart en bättre maskin enligt mej.
Klart det fungerar bättre med Polarisvariator
ny video
jag är ganska manisk med att använda lågen, så min rem har slitits 0.8mm på ~200timmar. extraremmarna i garaget lär väl bli backelit innan de kommer till användning... Men så har det inte blivit så mycket bandsatskörning