ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Videos och bilder (Moderatorer: cARLBOM, scrambler) »
  • Ämne: Min filmhörna med divs tips och tricks hur jag gör saker.
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2] 3 ... 10  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Min filmhörna med divs tips och tricks hur jag gör saker.  (läst 30940 gånger)

Utloggad JHN

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 286
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
    • Visa profil
JHN
SV: Min filmhörna med divs tips och tricks hur jag gör saker.
« Svar #12 skrivet: 8 november 2013 kl. 17:17:20 »
Citat från: Grönis skrivet  8 november 2013 kl. 14:44:14
jag märker skillnad remmen bettar betydligt bättre, det e ju därför man gör detta, ruggar upp ytan på skivan som oftas blir högpolerad efter ett tag. Men det blir ingen skillnad i "prestanda" om säger så.

Jag tycker variatorn på min G2 känns lite huggig i högre fart (mer än typ 40), så upplevde jag inte variatorn på förra G1an (500h). Maskinen hade ju gått ca. 70h när jag köpte den, så det kan ju vara något fel, eller så har variatorn på G2 (1000) helt enkelt lite annan karaktäristik (än 650 G1).
* Upplever du Grönis någon skillnad mellan förra XMRen och denna?
* Kanske blir skillnad om jag slipar?
* Har hört många hojjar som börjar med ett litet anonymt tjut/gnek precis i tillslaget, är det ett tecken på att det är dax att slipa?
Anmäl till moderator   Loggat
Outlander 1000 XT -12 terräng
* TJD XGEN bandsats
* RJWC Slip-on "Mirror shine"
* RJWC Pistol grip växelspak
* Muzzy Digitune
* Twin Air Powerflow
* BRP-plog
* 2x10W LED fram
* 2x1W LED Eagle-eye positionslyse fram
* 1x15W LED bak (aktiveras med mikrobrytare)

Outlander Max 650 XT  -07 vägregg  [SÅLD]
Apache bandsats  -07 [SÅLD]

Utloggad vespa

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1317
  • Total likes: 36
  • Kön: Man
  • Sym Quadlander
    • Visa profil
vespa
SV: Min filmhörna med divs tips och tricks hur jag gör saker.
« Svar #13 skrivet: 8 november 2013 kl. 17:52:36 »
Nu blev det lite kluvet för samtidigt som jag håller med PV så måste jag "skita" ner tråden lite till för att ge dig cred för filmerna.
Det är f..n det bästa jag sett här i år och om inte SVT vill ha det så borde ju TV4 ta det då de sällan eller aldrig sänder något som tillför mänskligheten något.

Det finns ju mat och bakprogram som "Leila bakar" och sånt så varför inte "Grönis mekar" ()p
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Emil^

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1308
  • Total likes: 14
  • Kön: Man
    • Visa profil
Emil^
SV: Min filmhörna med divs tips och tricks hur jag gör saker.
« Svar #14 skrivet: 8 november 2013 kl. 18:21:40 »
Citat från: tomtefan skrivet  8 november 2013 kl. 17:17:20
Jag tycker variatorn på min G2 känns lite huggig i högre fart (mer än typ 40), så upplevde jag inte variatorn på förra G1an (500h). Maskinen hade ju gått ca. 70h när jag köpte den, så det kan ju vara något fel, eller så har variatorn på G2 (1000) helt enkelt lite annan karaktäristik (än 650 G1).
* Upplever du Grönis någon skillnad mellan förra XMRen och denna?
* Kanske blir skillnad om jag slipar?
* Har hört många hojjar som börjar med ett litet anonymt tjut/gnek precis i tillslaget, är det ett tecken på att det är dax att slipa?

Om dem upplevs huggig så kan det bero på spår i variatorskivorna.
Vet att min förra 400 hade spår, och då ryckte det till när man var uppe i en viss hastighet pga spåren i variatorskivorna.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad JHN

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 286
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
    • Visa profil
JHN
SV: Min filmhörna med divs tips och tricks hur jag gör saker.
« Svar #15 skrivet: 8 november 2013 kl. 18:54:56 »
Citat från: Emil^ skrivet  8 november 2013 kl. 18:21:40
Om dem upplevs huggig så kan det bero på spår i variatorskivorna.
Vet att min förra 400 hade spår, och då ryckte det till när man var uppe i en viss hastighet pga spåren i variatorskivorna.

Ok, nu sover man ju lugnt inatt :tickedoff
Anmäl till moderator   Loggat
Outlander 1000 XT -12 terräng
* TJD XGEN bandsats
* RJWC Slip-on "Mirror shine"
* RJWC Pistol grip växelspak
* Muzzy Digitune
* Twin Air Powerflow
* BRP-plog
* 2x10W LED fram
* 2x1W LED Eagle-eye positionslyse fram
* 1x15W LED bak (aktiveras med mikrobrytare)

Outlander Max 650 XT  -07 vägregg  [SÅLD]
Apache bandsats  -07 [SÅLD]

Utloggad Grönis

  • Can-am is the shit!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2067
  • Total likes: 12
  • Kön: Man
  • The Pimp King
    • Visa profil
Grönis
SV: Min filmhörna med divs tips och tricks hur jag gör saker.
« Svar #16 skrivet: 9 november 2013 kl. 10:59:14 »
Citat från: tomtefan skrivet  8 november 2013 kl. 17:17:20
Jag tycker variatorn på min G2 känns lite huggig i högre fart (mer än typ 40), så upplevde jag inte variatorn på förra G1an (500h). Maskinen hade ju gått ca. 70h när jag köpte den, så det kan ju vara något fel, eller så har variatorn på G2 (1000) helt enkelt lite annan karaktäristik (än 650 G1).
* Upplever du Grönis någon skillnad mellan förra XMRen och denna?
* Kanske blir skillnad om jag slipar?
* Har hört många hojjar som börjar med ett litet anonymt tjut/gnek precis i tillslaget, är det ett tecken på att det är dax att slipa?

att den känns huggit e nog för att det är en ganska kraftig motorbroms på G2 tar tid att lära sej att köra den mjukt, sen gnället i början e ett vanligt can-am "problem" den remmen låter så när den blir varm, kör man den kombo jag gör med QSC/STM så försvinner alla ryck å konstiga läten :)

jag tycker helt klart G2 går bättre i skogen och överlag än G1 många klagar ju på alla "problem" som G2 har men det ingen tänker på är ju att G1 dras ju med problem än fast den funnits så många år. G2 är helt klart en bättre maskin enligt mej.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Maverick 1000 Turbo

http://www.youtube.com/user/Gronis6666

Utloggad StefanN

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3446
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Från: 08
    • Visa profil
StefanN
SV: Min filmhörna med divs tips och tricks hur jag gör saker.
« Svar #17 skrivet: 9 november 2013 kl. 11:36:34 »
Du skulle bli lärare Grönis   ()p
Citat från: Grönis skrivet  9 november 2013 kl. 10:59:14
kör man den kombo jag gör med QSC/STM så försvinner alla ryck å konstiga läten :)
Klart det fungerar bättre med Polarisvariator  :P  :-*
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris XP delar säljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka där -> www.satvf.se

Utloggad JHN

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 286
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
    • Visa profil
JHN
SV: Min filmhörna med divs tips och tricks hur jag gör saker.
« Svar #18 skrivet: 9 november 2013 kl. 12:24:28 »
Citat från: Grönis skrivet  9 november 2013 kl. 10:59:14
att den känns huggit e nog för att det är en ganska kraftig motorbroms på G2 tar tid att lära sej att köra den mjukt, sen gnället i början e ett vanligt can-am "problem" den remmen låter så när den blir varm, kör man den kombo jag gör med QSC/STM så försvinner alla ryck å konstiga läten :)
Teorin om att motorbromsen är orsaken är inte så dum med tanke på att det är just i regionen mellan gaspådrag och motorbroms som jag känner av det...
QCS är verkligen en intressant primär, tyvärr inte speciellt billig, men kanske ändå värd priset med tanke på ökad effekt i start. Vad motiverar byte av sekundär?

Citat från: Grönis skrivet  9 november 2013 kl. 10:59:14
jag tycker helt klart G2 går bättre i skogen och överlag än G1 många klagar ju på alla "problem" som G2 har men det ingen tänker på är ju att G1 dras ju med problem än fast den funnits så många år. G2 är helt klart en bättre maskin enligt mej.
Jämför jag mellan min gamla G1 från 07 och denna G2 från 12 så är det ju mils avstånd i skogen. Variatorn är sjukt mjuk i tillslaget, perfekt i klättring, och dämparna presterar också mycket bättre.

Citat från: StefanN skrivet  9 november 2013 kl. 11:36:34
Klart det fungerar bättre med Polarisvariator  :P  :-*
QCS eller STM i polaris?
« Senast ändrad: 9 november 2013 kl. 12:29:16 av tomtefan »
Anmäl till moderator   Loggat
Outlander 1000 XT -12 terräng
* TJD XGEN bandsats
* RJWC Slip-on "Mirror shine"
* RJWC Pistol grip växelspak
* Muzzy Digitune
* Twin Air Powerflow
* BRP-plog
* 2x10W LED fram
* 2x1W LED Eagle-eye positionslyse fram
* 1x15W LED bak (aktiveras med mikrobrytare)

Outlander Max 650 XT  -07 vägregg  [SÅLD]
Apache bandsats  -07 [SÅLD]

Utloggad Grönis

  • Can-am is the shit!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2067
  • Total likes: 12
  • Kön: Man
  • The Pimp King
    • Visa profil
Grönis
SV: Min filmhörna med divs tips och tricks hur jag gör saker.
« Svar #19 skrivet: 9 november 2013 kl. 15:56:14 »
ja original variator på G2 blir det gärna lite av och på innan man blir varm i tummen, men den går ju mjukt och fint i tillslag å så vidare, därför man byter sekundär e ju för växlingens skull.
Och fördelen med att kunna shimsa remmen som man vill, för med QSC som primär variator så är det ett minder envägslager så remmen blir lite slapp om man kör med QSC och org secundär variator.

Den erfarenhet jag har nu av QSC/STM kombo är enbart positiva, just nu håller jag på å tar isär QSC för genomgång och testat att kör org/org sen org/stm och det är betydlig skillnad på växlingen!

QSC bygger ju på polaris sportsmans 850 XP variator, doch är den anpassad för att passa can-am:s, det finns 2 olika varianter som jag vet av QSC den gamla man måste ha ett mellanlägg mellan kåporna så den kommer längre ut då qsc:n är för "djup"
Men på den nyare verren som jag jag har har dom gjort om den lite så den passar rakt av utan nått mellanlägg.

Locket är mer fräst och så är den lite kortad i huset för det sitter en spec fjäder som är anpassad för just can-am.
Att ta en stock polariskoppling och smälla dit passar alltså inte.

Har gjort en film idag som jag håller på att laddas upp.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Maverick 1000 Turbo

http://www.youtube.com/user/Gronis6666

Utloggad Grönis

  • Can-am is the shit!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2067
  • Total likes: 12
  • Kön: Man
  • The Pimp King
    • Visa profil
Grönis
SV: Min filmhörna med divs tips och tricks hur jag gör saker.
« Svar #20 skrivet: 9 november 2013 kl. 16:41:36 »
ny video
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Maverick 1000 Turbo

http://www.youtube.com/user/Gronis6666

Utloggad JHN

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 286
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
    • Visa profil
JHN
SV: Min filmhörna med divs tips och tricks hur jag gör saker.
« Svar #21 skrivet: 9 november 2013 kl. 21:02:15 »
Citat från: Grönis skrivet  9 november 2013 kl. 16:41:36
ny video
Nice dude. Kul å se andra jobba  :P  Å kul med inslaget om M A T.
För övrigt mkt informativt. Bra med info ang. remmar. Jag har aldrig ägnat större intresse för dem. Körde ca. 200h på samma rem på förra maskinen sedan blev det som ett garnnystan i hela variatorn. Tror det vara bandsatsen i kombination med en hel del körning på H som tog knäck på remmen. Köpte ny BRP org.rem och fick betydligt jämnare tillslag, men inte någon större skillnad i toppfart.
Anmäl till moderator   Loggat
Outlander 1000 XT -12 terräng
* TJD XGEN bandsats
* RJWC Slip-on "Mirror shine"
* RJWC Pistol grip växelspak
* Muzzy Digitune
* Twin Air Powerflow
* BRP-plog
* 2x10W LED fram
* 2x1W LED Eagle-eye positionslyse fram
* 1x15W LED bak (aktiveras med mikrobrytare)

Outlander Max 650 XT  -07 vägregg  [SÅLD]
Apache bandsats  -07 [SÅLD]

Utloggad StefanN

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3446
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Från: 08
    • Visa profil
StefanN
SV: Min filmhörna med divs tips och tricks hur jag gör saker.
« Svar #22 skrivet: 9 november 2013 kl. 23:26:23 »
jag är ganska manisk med att använda lågen, så min rem har slitits 0.8mm på ~200timmar. extraremmarna i garaget lär väl bli backelit innan de kommer till användning... Men så har det inte blivit så mycket bandsatskörning :(
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris XP delar säljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka där -> www.satvf.se

Utloggad JHN

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 286
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
    • Visa profil
JHN
SV: Min filmhörna med divs tips och tricks hur jag gör saker.
« Svar #23 skrivet: 10 november 2013 kl. 00:17:06 »
Citat från: StefanN skrivet  9 november 2013 kl. 23:26:23
jag är ganska manisk med att använda lågen, så min rem har slitits 0.8mm på ~200timmar. extraremmarna i garaget lär väl bli backelit innan de kommer till användning... Men så har det inte blivit så mycket bandsatskörning :(

På min gamle med 3-hjulsdrift var det ofta nödvändändigt att "låsa" diffen innan backarna (vid bandkörning), vilket gick fortast på H. Dessutom tycker jag maskinen är lite "för" stark på L, svårt att hitta dragläge... så vid svårt backkörning är H riktigt bra. Å byter man vid 100h som grönis så är det nog ingen fara.
Anmäl till moderator   Loggat
Outlander 1000 XT -12 terräng
* TJD XGEN bandsats
* RJWC Slip-on "Mirror shine"
* RJWC Pistol grip växelspak
* Muzzy Digitune
* Twin Air Powerflow
* BRP-plog
* 2x10W LED fram
* 2x1W LED Eagle-eye positionslyse fram
* 1x15W LED bak (aktiveras med mikrobrytare)

Outlander Max 650 XT  -07 vägregg  [SÅLD]
Apache bandsats  -07 [SÅLD]

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2] 3 ... 10  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Videos och bilder (Moderatorer: cARLBOM, scrambler) »
  • Ämne: Min filmhörna med divs tips och tricks hur jag gör saker.
 


Online just nu.

549 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen
Flest online idag: 663. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info