Klart att det gör . Mina är rätt slitna medans vägdäcken är så gott som nya.
Jag har inte gått igenom allt än men har spolat av och kollat lite svetsningar och efterdragit ett bar bultar och smörjt upp kedjan igen och lite sånt. Skall försöka få på gatdäcken och sen även palla upp den så att däcken är fria för att se om jag kan se om något snurrar skevt. Men jag tror peppar peppar att den har klarat sig rätt bra. Denna helgen har jag dock inte gjort ett smack utan barnen har fått all tid.
Nåt som var trasigt ? Jag ska ta ur luftfiltret och rengöra det. Var ett tag sen nu ca 35 mil eller så typ varav ett par är på crossbanan inte för att det är märkbart skitet i behållaren runt om filtret man kan likaväl rengöra det. Funderar på att se över tändstiftet med för den är lite kinkig vid start och har alltid varit (när den är kall) . Är sjukt sugen på att snön skall komma nu så man kan åka ut och sladda rejält.
Gör dom inte det när dom justerar ventilerna ? Jag köpte den nyservad just ventiljustering. Den har gått 130 mil sen dess bara . Har iofs en kompis som säger sig vara en jävel på ventiler till cross maskiner och shims m.m va det nu heter .
Svår är den inte men man kan inte låta den tomgångs bluddra i början utan måste varva/köra den lite för att den skall stabilisera sig på tomgången och inte dö. Den var så redan när jag köpte den och då hade den servats för 20-30 mil sen . Nu har jag kört en 100-130 mil med den. Den går rent och svarar bra på gasen utan några olater när man väl kör sen. Men det är just det kallstart att den inte vill ligga i normal tomgång då. Det räcker med någon minuts körning eller varvning bara så lägger den sig fint i tomgången.
choke har jag vid blinkers/tuta m.m paketet mig veterligen men har aldrig använt den. Det är sällan ett bekymmer att den är lite kinkig i början för när jag kommit en 3-400 hundra meter så går det som den ska. Det är bara om man typ vill starta den och sen glömt nåt inne eller ska låsa garaget eller nåt sånt så dör den ju under tiden om man då kallstartar den. Fan allt prat om quad nu har fått mig sugen på en tur. Får nog ta och kränga om däcken ikväll på med gatdäcks fälgarna och sen ta en tur någon dag snart. Benet börjar ju kännas normalt igen med ryggen likaså nästan helt återställd.