kan det vara totalvikten ni har kollat på? det är alltså vikten inkl max tillåten last, min maskin har 545kg totalvikt så det blir överlast varje gång ja e ute å kör!
Tjänstevikt = Fordonets vikt utan last med fylld bränsletank och förare (75 kg) Totalvikt = Fordonets tjänstevikt plus tillåten maxlast. I X8:ans fall så är det 403 i tjänstevikt och 615 i totalvikt. Om det är tyngst på marknaden låter jag vara osagt.Jämför man exempelvis mot CA Outlander 650 som har 330 kg i torrvikt + bensin + förare 75kg så är det ca 425kg i tjänstevikt.Nu har jag jämfört efter tillverkarnas och transportstyrelsens siffror, om det är 100% rätt låter jag vara osagt[ironi]Men nu är jag ju på helig mark och spatserar, för gud förbjude du skall icke häda genom att jämföra en kinamaskin med CA[/ironi]
Jag tackar för infon, känns som jag nu vet lite mer om vikten.. :-)Någon andra synpunkter lr erfarenheter av 4 hjulingar, positiva/negativa, trimning lr annan övrig utrustning som är bra/onödig etc. även specifikt till X8 .
Du har världens bästa maskin okej
Jag fattar inte varför det är så viktigt att klargöra för en kinaägare att det är en sämre maskin de äger.
För de sällan inser det, då de aldrig kört en märkesmaskin.Och då "lurar" de som inte vet bättre att köpa något de kanske blir missnöjda med i längden.
hahah. Du missade biten med [ironi] va?Men som vanligt så tog det inte lång tid innan märkesvärldbästavetarna sniffade upp ett spår där CA råkade jämföras med en kinamaskin.Jag fattar inte varför det är så viktigt att klargöra för en kinaägare att det är en sämre maskin de äger.
å då är det skönt att experterna kan ta ner de stackars vilsna själarna på jorden igen då de helt ovetandes tror att de köpt kvalitet.Tyvärr så tillför inte det dravlet mycket annat än att trådarna spårar ur så fort CA fanatikerna kommer in.Jag personligen betackar mig från den informationen. Det finns som sagt en CA del i forumet, varför inte hålla till där?Trådskaparen frågade specifikt om saker på en x8, har ni erfarenhet av den, om inte så vad tillför ni då annat än att skapa tjafs som typ nu....