Nu har Raptorn gått ytterligare 94,57mil efter helgen i Tibro. Totalt körde jag i 14 timmar och 43 minuter enligt vapormätaren Idag är jag så mör efter att det blev 40 mil hem på en dag....Raptorn började gå skit redan när vi åkte ifrån cARLBOM i fredags. Den bluddrade som fn när jag gav gas.. stundtals gick den kanon och som värst smög vi fram i 50km/h ner emot Tibro.När vi väl kom ner hittade vi ett kabelbrott som vi fixade och tyckte den gick bättre... Hela körningen på Lördagen gick kanon och var grymt kul på grusvägarna där nere tillsammans med 17 andra quadar Efter lunchen tyckte cARLBOM att han såg att toppen var otät och det hade runnit ut lite vatten vid packningen. Såg även att det försvunnit 1 cm kylarvätska i behållaren, och även olja läckte vid kopplingskåpan, väldigt lite men ack så irriterande Så eftermiddagen blev lugn för min del och jag var allmänt nerstämd och trodde hela Raptorn skulle få stå i garaget ett bra tag efter jag kommit hem Senare på kvällen konstaterade vi till slut att toppen var tät (det var bara lite olja sedan senaste kolvbytet som fanns kvar i skarven). Det måste även varit luftficka i kylaren eftersom det inte försvann mer vatten....Eftersom Raptorn gått bra hela Lördagen såg vi fram emot en lång och trevlig 40 mils resa hemmåt Redan efter några kilometer började den bluddra igen . Jag kunde ändå hålla lite hastighet . När vi var ca 3 mil ifrån Katrineholm då dog den helt. Vi fick springa igång den och vi kom till slut fram till Katrineholm. Vi käkade på BK och köpte nytt batteri på Biltema. Efter att ha skruvat ett bra tag utan bra resultat med nya batteriet fick vi sätta tillbaka det gamla och fortsätta köra. Nu gick den faktiskt rätt okej och precis innan Strängnäs delade vi på oss och jag hade nu ca 15 mil hem utan sällskap... Fortsatte köra och precis efter Strängnäs dog den helt igen... Reläet bara klickade och inget hjälpte Ringde RicLun som kom som en avlöning och vi testade lite. Till slut hittade han felet, en kabel som gick till startreläet satt inte fast ordentligt. På nått sätt gick inte strömmen igenom och batteriet laddade inte och den gick skit. Efter han skruvat fast kabeln och startat genom att kopplat förbi relät gick den som en raket Enda kruxet nu var att jag hade trasigt startrelä, 10 mil hem och bara halv tank soppa... Löste sig genom att tanka med motorn igång vilket verkligen inte är smart, men hade inget val Efter att ha smygit fram på vägarna både ner och hem så gasade på jag som en idiot hem, var som att åka på moln och Raptorn har inte gått så här bra på flera flera månader. Kabeln måste varit lös ett bra tag.Nytt relä beställt och jag ser redan fram emot nästa körning, nu när allt verkat ordna sig
Äventyr 😄Gott det löste sig
Har man autotune på brukar denna balla ur när spänningen på batteriet sjunker (minns inte om du hade monterat den än?)
Skönt att du kom hem iallafall!
Skinflått anus?Gick själv som en cowboy efter 120 mil på raptor.
Timmar, timmar och timmar i garaget