Hur har det gått för er som köpte kitt till sportgubbarna?Har varit knäpptyst om dessa kitt sen dom kom i stort sett.
Nu så är den monterad och ska provas på fredag (Den står på verkstaden), det blev ny styrbox då den första var trasig, Gooffroad har sålt mängder av dessa servos till olika maskiner. Jag återkommer under helgen med ett utlåtande.
Nu har helgen gått, så vart är utlåtandet?
Låter bra, tänkte beställa hem en lagomt till nästa löning.
Vi fick finjustera styrstagen för att få styret rakt, jag vet inte hur noggran den första ( numer sparkade ) mecken var att sätta grejerna i linje. Är man en någorlunda van mekaniker och vet hur man " strippar" sin 800, tror jag man gör jobbet på ca 6 timmar. Läser man monteringsanvisningen några gånger innan borde det gå relativt fort, allt passar ju "Bolt on"
Har lyckats med att trixa ut och renovera motorn på 500an, så skall nog lyckas få ditt servon också hoppas jag. Tänkte montera den i samma veva som snön kommer och bandena åker på, så blir nog inte förens i slutet av oktober så jag har god tid på mig att plugga monteringsanvisningar. Hoppas bara den är nog stark för att användas till band, en original servo räcker till bra så är den ungefär lika stark som en sådan så skall det gå fint.
Det kan också vara så att servon arbetar endast när hjulingen rör sig.