...Så tyvärr jag visar ingen respekt för hästar över huvudtaget då jag tycker det är kräk som inte har på vägen att göra.
men ibland får man anpassa sig till verkligheten.
Nu är det ju iofs nog rätt sällan som hästarna själva valt att befinna sig på eller i anslutning till vägen...Dessutom är de ofta framförda av barn eller ungdomar, som kanske ännu inte vet eller förstår allt (som ju vi gör), och som mycket väl kan skadas om hästen mer eller mindre medvetet skäms av nån tuffing.Att det är ett olämpligt ställe för en häst håller jag dock med om, men ibland ser man gamlingar med rollatorer vingla ut mitt i gatan i snömodd och helvete bara för att spara några steg... det är inte heller lämpligt... men ibland får man anpassa sig till verkligheten.
Det har inte gamlingarna med rollator i snön heller... men man kan ändå anpassa sig till att de ibland finns där....och alltså visa respekt.På åttiotalet gick en programserie jag älskade och följde stenhårt, MacGyver!...men en gång hade programmet utgått eftersom det var nåt sportigt på tv.Sen dess har jag hatat idrott.Och här i byn springer snorungarna runt på vissa gatuavsnitt med böjda snöstakar i händerna och jagar nån ensam liten stackars boll som de tydligen försöker klyva... eller nåt... Och trots att detta påminner om det som visades på MacGyvers tid och att det är fullt lagligt att passera i 50, skyltat fart, så gör jag inte det.Man får ibland som sagt anpassa sig till verkligheten.
Man får ibland som sagt anpassa sig till verkligheten.
...ett jävla derby...