KANONHJÄLM!!!Jag är SÅ jäv*a nöjd!
Citat från: "benring"KANONHJÄLM!!!Jag är SÅ jäv*a nöjd!Har själv spanat lite på den hjälmen, ser intressant ut, verkar intressant på beskrivningen och dina glädjetjut gör den om möjligt ännu intressantare Blir ju lite grisen i säcken att köpa via nätet sådär. Undrar därför (tar en genväg här) hur stor hjälm du tog och vad du har för huvudmått. Verkar ju som att du fick bra passform på den och det kan ju bara betyda att du valde rätt Finns lite risigt med bilder på den. Har du hittat fler bilder eller har du möjlighet att lägga upp några på din? Typ uppflippad och kanske även med "foggymasken" monterad.
Jag håller också på o letar efter en öppningsbar hjälm, men jag har provat flertalet o jag tycket att dom ligger alldelesför tätt mot hakpartiet. Kan knappt tugga lite tuggumi eller bara röra lite på käken innan det tar emot.Svårt att köpa utan att ha provat då :-(Av denna anledning blev det en crosshjälm från starten, men nu ska jag ha en öppningsbar intergral också...Har provat carberg o dom sitter ganska bra. lite tajt mot hakan. Sedan tror jag KBC hade en gudomlig passform för mitt huvud o hakan men det fanns inga snabbspännen :-(Ska leta vidare. Har provat fjolårets model av nolan men dom satt tajt..ps. ska tilläggas att jag INTE har en Jay Leno haka.... :-)