2-3 veckor, men det beror även på att dom ska montera allt på min maskin.Jens
Kanske en trådkapning men blir det någon märkbar skillnad med variatorkit om man har orginaldäck ?(Hänger inte med på detta med variatorkit/Dr Pully och när det kan vara en fördel att byta till vad)
Men nu är ju v48 runt hörnet
Tjena, ang variatorkit och Dr Pulley.Det fungerar grovt sagt så här:Variatorkit är ett kit innehållande vikter och ibland fjäder.Till en Cf Moto / goes 520 är det vikter i primärvariatorn(främre) och en fet fjäder i sekundärvariatorn (bakre). Detta sköter om växlingen.Om du vill ha större däck så kommer din maskin att bli slö. Detta löser du genom att ha lättare vikter, alternativt hårdare fjäder. Vilket av dom beror på maskin.Dr Pulley är en koppling som dels fungerar som en standard slirkoppling, dels som en manuell. Dvs att den slirar lite sen kommer den rent mekaniskt att hugga i ordentligt så ju mer du belastar ju mer biter den, vilket ger bra bottenvrid.Denna koppling gör sig bäst i skogen eller lerhålet, men även dom som sladdar ridbanan har sagt att det går att göra långsammare nu utan slir.Det är rekommenderat att behålla originalvikterna om du byter till dr Pulley, alternativt öka lite i vikt, kopplingen jobbar bättre då.Mer utförligt kan du få när du ringer! Med vänlig hälsning, Benny som sysslat med variatorer sedan 2006.