Vad tror ni om det här Stage III kittet ? Någon som vet om det är bra grejjor ?http://www.trinityracing.com/products/yamaha/raptor700stageiii.html
Det är en import hoj!! Har det nån konstig betydelse??
Citat från: "iroc"Citat från: "Xtreame"Efter några mil på nya 700:an är jag besviken... visst den är inte helt inkörd och går säkert bättre då, men kan direkt säga att min gammla 660 -05 är mkt grymmare i accet... Suck! Och 700.an är inte en gatreggad som är strypt! Tur man har trim på väg över atlanten...har du kört mot en 660 då eller dömer du ut hojen p.g.a av "känslan" du får :?:jämför från känslan av min 660... Men visst känns 700 smidigare och går finare i motorn osv inget snack, men inte kvickare! tyvärr! Är säker på min sak!! Få ge den några mil till så får vi se... ska ut på en lång sväng i morgon.
Citat från: "Xtreame"Efter några mil på nya 700:an är jag besviken... visst den är inte helt inkörd och går säkert bättre då, men kan direkt säga att min gammla 660 -05 är mkt grymmare i accet... Suck! Och 700.an är inte en gatreggad som är strypt! Tur man har trim på väg över atlanten...har du kört mot en 660 då eller dömer du ut hojen p.g.a av "känslan" du får :?:
Efter några mil på nya 700:an är jag besviken... visst den är inte helt inkörd och går säkert bättre då, men kan direkt säga att min gammla 660 -05 är mkt grymmare i accet... Suck! Och 700.an är inte en gatreggad som är strypt! Tur man har trim på väg över atlanten...
Iroc:Får du upp den i 9000v (varvstoppet) på 5:an nu vid 160 km/h mätarfart?
-Vad tror du om ett 16 framdrev då Leif?kanske 16-38 vore nåt eller 16-36....
Vad jag vet så finns det ingen sensor som varken retarderar tändning eller stryper bränslet eller gör något som helst annat för att på något vis strypa topphastigheten, det är många på andra sidan pölen som kört i bromsbänk och har liknande hastighetsberäkningar. =)
Har du skickat din mappning till honom? Vore ju kul och se om han får någon höjning av toppfarten med den. Ser ju ut som det bara är luftfiltret som skilljer era maskiner åt, förutom färgen då.