Sådant cykelfäste har jag i båten, på mc:n och samtliga fyrhjulingar till min Oregon.. funkar perfekt!Gällande detta med att gps:er KLARAR olika kartor och hanterar de BRA är två vitt skilda saker.Exempelvis så vill Nuvi och Zumo släppa stigar betydligt tidigare än vad friluftsmodeller typ Oregon gör vid utzoomning... sägs det.Nuvi klarar inte att stänga av ruttberäkningen, vilket alltså gör att om man köpt kartor på skiva och lägger in egenplanerade rutter hemma, men avviker det minsta från denna, ja då gör gps:en om hela rutten och allt arbete man lagt ner hemma vid datorn är väck.Zumo kan stänga av denna ruttomberäkning.Så visst skiljer det mer på gps:er än bara vilka kartor de klarar.Dessutom är friluftsmodellerna oftast betydligt mer noggranna och känsliga, de håller alltså kvar mottagningen med sateliterna längre i skogen.
Om den passar på Coloradon vet jag inte...Fördelen med denna "mjuka" fastsättning med straps är ju att när man snurrar så bara lossnar alltihop och det räcker med två nya straps!Hade gps:en suttit bergfast skulle min varit krossad för länge sen...