läste nån annanstans att man kan vrida reglaget så det står mitt emellan hel och halvljus och då lyser båda samtidigt utan att behöva dra om kablar eller skarva, provade det igår och fungerar riktigt bra.
För den som inte vill använda sig av funktionen att ställa hel/halvljusomkopplaren i mellanläge, kan göra såhär men det förutsätter att det finns relä för hel och halvljus.Kan inte tänka mig att besiktiningen har något att klaga på heller för på helljus får du ha hur mycket ljus du vill (tror jag )MVH Göran
Nu ger jag upp. verkar inte va dom kontakterna som visas i filmen. alltså kontakterna direkt under displayen.Hittat 2 kontakter som bryter strömmen till lyktorna när man drar isär dom. men därifrån så går jag bet. på varje kontakt finns 1 stift som har 12v. och den spänningen bryts när jag vrider nyckeln till sista läget. dvs utan lampor. så dom 2 stiften har ju med lyktorna att göra men det händer inget speciellt när jag rattar mellan helljus och halvljus. Fordonsel är inte min favvosyssla då jag inte förstår mig på det =)Gör det enkelt för mig.Jag kommer koppla in relä och ta styrström från helljuset som sedan aktiverar halvljuset. Hittar nån annan tricket hur man gör så meddela mig gärna oss andra.