ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Can am 400, 500, 650, tips och råd ?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2] 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Can am 400, 500, 650, tips och råd ?  (läst 15062 gånger)

Utloggad M.Olsson

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 292
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
M.Olsson
SV: Can am 400, 500, 650, tips och råd ?
« Svar #12 skrivet: 22 augusti 2010 kl. 21:06:10 »
är det verkligen så tidigt på 2010,
har för mig att det är mer?, på en film på atvnerd så har jag för mig att pontus outlander snurrar mer än så ?
Anmäl till moderator   Loggat
raptor 700 såld vägreg
grizzly 700 såld terrängreg
polaris 850 såld terrängreg
renegade xxc såld vägreggad
arctic cat 700tbx såld terrängreg
can am outlander 1000 terrängreg

Utloggad Seb macahan

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 110
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Seb macahan
SV: Can am 400, 500, 650, tips och råd ?
« Svar #13 skrivet: 22 augusti 2010 kl. 23:12:13 »
Diffen ska låsa efter ett varv. Detta är teoretisk. I verkligheten kan det bli mer beroende på vilka underlag man kör på. Men en sak är riktigt säker och det är att diffen på 2010 är riktigt bra. En annan liten detalj som skiljer Outlander 650 från <2009 är att fram till detta år är motorn på 41hk och efter 2010 är den på 60hk. Men åk inte och provkör en 2010 650 om du vill klara din budget utan provkör bara det du har bestämmt dig för ekonomiskt. Det är stor skillnad på 09 och 10 samt att du får ganska många fördelar med 2010 orna som du lär sakna efter du provkört en "servo, nya Visco-locken, samt 20hk extra på 650,n" Det tillsammans är en helt annan maskin än en 2009 650 som för övrigt är väldigt trevlig. Men dina ändamål kändes lika med mina och ett råd som du lär märka när du provkör i skogen är framförallt servon. Om du provkör i några timmar så vill du inte ha någon maskin utan servo längre. Sen finns det de som påstår att servo är för klena killar som har understimulerad överkropp. Det är ju därför alla bilar har servo i dag eller????? Servo är bra punkt slut.........
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am 650xt 2010
XYZ-gripvagn
Hasplast
Tumgas värme
Handtagsvärme
Warn Pro Vantage Tapered

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: Can am 400, 500, 650, tips och råd ?
« Svar #14 skrivet: 23 augusti 2010 kl. 08:37:32 »
Citat från: Seb macahan skrivet 22 augusti 2010 kl. 23:12:13
Diffen ska låsa efter ett varv. Detta är teoretisk. I verkligheten kan det bli mer beroende på vilka underlag man kör på. Men en sak är riktigt säker och det är att diffen på 2010 är riktigt bra. En annan liten detalj som skiljer Outlander 650 från <2009 är att fram till detta år är motorn på 41hk och efter 2010 är den på 60hk. Men åk inte och provkör en 2010 650 om du vill klara din budget utan provkör bara det du har bestämt dig för ekonomiskt. Det är stor skillnad på 09 och 10 samt att du får ganska många fördelar med 2010 orna som du lär sakna efter du provkört en "servo, nya Visco-locken, samt 20hk extra på 650,n" Det tillsammans är en helt annan maskin än en 2009 650 som för övrigt är väldigt trevlig. Men dina ändamål kändes lika med mina och ett råd som du lär märka när du provkör i skogen är framförallt servon. Om du provkör i några timmar så vill du inte ha någon maskin utan servo längre. Sen finns det de som påstår att servo är för klena killar som har understimulerad överkropp. Det är ju därför alla bilar har servo i dag eller????? Servo är bra punkt slut.........
Tackar för den sammanfattningen, kanon  ()p Med detta som input så känns ju en ny 500 (2010) som ett bättre köp än en 650 från 2009. De 650 maskiner från 2009 som jag sett ligger runt 90-100 KSEK (väggreggat). En ny väggreggad 500 kan man nog pruta ner till 100 jämnt (listpris 104400 SEK). Men det är klart att en begagnad maskin har ju ofta lite "lull lull" på redan.

Jag skall nog i alla fall våga mig på att provköra en ny 500 med servo  :djump:

/ M
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad AtvNerd

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3926
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
    • Visa profil
AtvNerd
SV: Can am 400, 500, 650, tips och råd ?
« Svar #15 skrivet: 23 augusti 2010 kl. 21:10:48 »
Citat från: Seb macahan skrivet 22 augusti 2010 kl. 23:12:13
Diffen ska låsa efter ett varv. Detta är teoretisk. I verkligheten kan det bli mer beroende på vilka underlag man kör på. Men en sak är riktigt säker och det är att diffen på 2010 är riktigt bra. En annan liten detalj som skiljer Outlander 650 från <2009 är att fram till detta år är motorn på 41hk och efter 2010 är den på 60hk. Men åk inte och provkör en 2010 650 om du vill klara din budget utan provkör bara det du har bestämmt dig för ekonomiskt. Det är stor skillnad på 09 och 10 samt att du får ganska många fördelar med 2010 orna som du lär sakna efter du provkört en "servo, nya Visco-locken, samt 20hk extra på 650,n" Det tillsammans är en helt annan maskin än en 2009 650 som för övrigt är väldigt trevlig. Men dina ändamål kändes lika med mina och ett råd som du lär märka när du provkör i skogen är framförallt servon. Om du provkör i några timmar så vill du inte ha någon maskin utan servo längre. Sen finns det de som påstår att servo är för klena killar som har understimulerad överkropp. Det är ju därför alla bilar har servo i dag eller????? Servo är bra punkt slut.........
har för mig att 650:in hade 54hk på modellerna före 2010  ???
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Can am 400, 500, 650, tips och råd ?
« Svar #16 skrivet: 23 augusti 2010 kl. 21:17:37 »
http://www.blocket.se/gavleborg/Can_am_xt_650_29132374.htm?ca=6&w=3

Kanske för gammal, men den har ju lite extra grejor med. Och plog! Samt att du får lite pengar över till annat.  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Seb macahan

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 110
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Seb macahan
SV: Can am 400, 500, 650, tips och råd ?
« Svar #17 skrivet: 23 augusti 2010 kl. 23:35:28 »
Jag ska inte offra några kroppsdelar på att 41hk är korrekt men jag har läst någonstans att man "hottade" upp 650 med 19hk och 800:an med 11hk. Men du vet ju säkert hur det ligger till ATV-nerd. Så jag lägger inga fingrar i mellan i denna diskussion.
Till Deer Hunter: Åk du och provkör en ny 500:a. Jag tror inte du ångrar dig mer än att du kanske skulle vilja haft 650'n eller 800:an. Men 500:an är nog bättre för 650 är så lik 800:an så man går alltid och undrar varför man inte la dit dom där extra lapparna och fått en 800 med en gång. Sen att det inte är någon större skillnad på dem mer än att man får vara värst med 800. Hur som helst lär du märka stor skillnad mellan de nya 2010 och de äldre. Hoppas inte de som ska sälja sina äldre vill plåga mig till döds nu men det är ju bara min åsikt. Jag kan ju ha fel får jag trösta er med.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am 650xt 2010
XYZ-gripvagn
Hasplast
Tumgas värme
Handtagsvärme
Warn Pro Vantage Tapered

Utloggad larsostman

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 449
  • Total likes: 0
    • Visa profil
larsostman
SV: Can am 400, 500, 650, tips och råd ?
« Svar #18 skrivet: 1 september 2010 kl. 21:39:46 »
Har för mig att det är såhär:
400cc har 32hk, 500cc 41hk, 650cc 54hk, 800cc 62hk.
Gäller modeller -06 fram till bytet. Det kan skilja på några hk men det låg i dessa trakter.
Vad gäller 500cc så fanns den såklart inte -06, så den uppgiften gäller från när den började säljas.

Spontant har jag inte upplevt några större svårigheter med min diff från -07. Vissa tillfällen då Bruten var bättre, den justerade man ju själv från 0-100% med separat handtag. Visst kunde det vara bra att ge på 100% innan man satt illa till men med Renen får man ta igen det med planering & fart :D :D
Anmäl till moderator   Loggat
Kinesmakin -06           -DÖD
Can-Am 400 -07         -såld
Brute Force 750 -07    -såld
Can-am Renegade -07 -såld
Can-am Outlander max LTD

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: Can am 400, 500, 650, tips och råd ?
« Svar #19 skrivet: 3 september 2010 kl. 21:01:09 »
:djump: I'm in Love  :djump:

Jag har varit och provkört två maskiner  idag ;D Förts en Can am 500 XT årsm 2011, sedan en Polaris 500 Touring årsm 2008 ... inga dåliga maskiner någon av dom.

Vi fick ögonkontakt direkt, kanske rent av "kärlek vid första ögonkastet".  Efter att klämt ordenligt på henne "and taken her for a hard an long test ride" så är jag kär (men säg inget till min fru).

Det var den Canadensiska skönheten som fick mina ben att darra och mitt hjärta att slå dubbla slag :lol: :lol: :lol: Jepp, det är riktigt nära att beställa en ny Can am 500 XT nu.

Jag har ju tidigare sagt att jag skall ha en lång modell. Men efter 30 minuters skogskörning med Can am kan jag konstatera att smidigheten på en kort modell väger över. Det är också så få gånger som jag har använt mig av "baksätet" på den långa CF jag haft.

För övrigt så var det en rolig provkörning av Can amen då säljaren tog täten på en Renegade 800. "Nu åker vi, tuta om du kommer på efterkälken". Sedan försvann han rakt ut i skogen och jag efter  ()p
Vi åkte på ställen där jag aldrig våga åka själv, klättrade över brantaste berg, korsade de djupaste dikena,  ja ni försår  :lol:

Hoppas att ni Polaris ägare har överinseende med min beslut  :( Jag upplevde faktiskt denna Polaris 500 Touring från -08 som trög och klumpig. Den går inte alls att jämföra med den nya Polaris 500 (H.O terräng, utan servo) eller den nya 550 (med servo)  som jag tidigare provkört.

Tack för alla bra tips och råd. Det bästa rådet var nog att provköra många maskiner.
Jag har faktiskt hunnit med en del, jag har provkört : CF X7 (den som är återlämnad), Dinli 700, Goes 625, Yamaha 550 (med servo), King Quad 700 (utan servo), Polaris 500 H.O (utan servo), Polaris 550 (med servo), Polaris 500 Touring (-08, utan servo), Can am 400 XT (utan servo), Can am 500 XT.(med servo).

Min budget sprack lite, räknar på att få loss en ny Can am 500 XT med plog och hasplåt mellan 110-115 KSEK, men fan man lever bara en gång  :headbang: :headbang: :headbang:

Vi ses i skogen // Martin
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Can am 400, 500, 650, tips och råd ?
« Svar #20 skrivet: 3 september 2010 kl. 23:04:25 »
Låter toppen!  8)
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad frasse4x4

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 267
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Är med i dirtyridersatv.forum24.se
    • Visa profil
frasse4x4
SV: Can am 400, 500, 650, tips och råd ?
« Svar #21 skrivet: 9 september 2010 kl. 18:33:54 »
köpen 500 du det var ingen dålig maskin  ()p jag har beställt en får den om en vecka en 500xt år 11  :djump:
Anmäl till moderator   Loggat
kör can-am lilla mr 500xt är byggd med bara brp saker

Är med i www.dirtyridersatv.forum24.se

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: Can am 400, 500, 650, tips och råd ?
« Svar #22 skrivet: 9 september 2010 kl. 18:36:39 »
Har faktisk svängt lite, det blir en Can am 500 Max XT 2011 med hasplåt och warn plog  :djump: :djump: :djump:

Jag tog till mig alla goda råd här på forumet så det blir en lång.

Lägger troligen en beställning imorgon.

/ M
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Can am 400, 500, 650, tips och råd ?
« Svar #23 skrivet: 9 september 2010 kl. 19:44:14 »
Grattis!  :headbang:
Hoppas du får din nya maskin snart också, så du inte behöver vänta så länge när du äntligen bestämt dig.

Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2] 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Can am 400, 500, 650, tips och råd ?
 


Online just nu.

604 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 638. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info