Jag har sökt massor!!!! Det finns inte massor, men nån tråd om samma sak finns det men de slutar ofta med massa skitsnack och inget vettigt svar om det går eller inte!
Dom ringde upp i morse och det som vi kom fram till är att om atvn är "helbilsgodkänd" och är e-märkt så är det inga problem att regga om.Om modellen man vill regga om redan finns som vägreggad så är den till 99% "helbilsgodkänd" och är e-märk.Även om den är "helbilsgodkänd" och är e-märk så behöver man ett papper från generalagenten där det står att maskinen är strypt till 20hk på rätt sätt. Firman vi kollade på atv hos sa att de skulle kunna hjälp till med sånt papper. Sen behöver man ju givetvis blinkers,speglar med mera....
När jag läste denna tråd så började fundera på om jag kunde regga om min gamla Suzuki från 1990 som i dag är terrängreggad så man kan köra mer lagligt efter väg..... Jag har för mig att äldre Yamaha och Honda fanns som traktorreggade. Vissa handikappade fick tillång till såna maskiner. Men jag vet inte om det fanns någon Suzuki kring de årsmodellerna. .... och fanns det inte det..... så lär det väl vara omöjligt att regga om den .... antar jag.
Jag har i ca 1 års tid försökt göra tvärt om, dvs från landsvägsreggad till terrängskoter.Har haft kontakt med bilprovningen som bollar vidare till transportstyrelsen som givetvis bollar vidare till bilprovningen.Ingen verkar ha ett bra svar åt mig.