Nejdå, det är inget man tänker på. En kåpa på baksidan tror jag bara hade sett dumt ut.
Breddar inte fälgarna redan en tum?Skulle jag ha bultar skulle jag nöja mig med en tumsbreddning. bryter nog hårt i bakaxeln. och den är ju inte top of the line precis. (Därför ser jag mig om efter andra som kan passa)
Citat från: Onlyhenke skrivet 15 augusti 2010 kl. 20:27:24Breddar inte fälgarna redan en tum?Skulle jag ha bultar skulle jag nöja mig med en tumsbreddning. bryter nog hårt i bakaxeln. och den är ju inte top of the line precis. (Därför ser jag mig om efter andra som kan passa)Fälgarna breddar lika mycket inåt som utåt (i förhållande till org. hjul) så där är det ingen fara. Sen angående bakaxeln så är jag inte speciellt orolig. Axeln är noga kontrollerad (ultraljud mm) så den håller för mycket mer än så.Om en axel går av så är det pga. en defekt i axeln. Om den böjs beror det på extrem påfrestning och då måste jag hoppa ruskigt högt för att lyckas med det, och så äventyrlig är inte jag.
Citat från: Eric Sigurdsson skrivet 15 augusti 2010 kl. 22:58:49Citat från: Onlyhenke skrivet 15 augusti 2010 kl. 20:27:24Breddar inte fälgarna redan en tum?Skulle jag ha bultar skulle jag nöja mig med en tumsbreddning. bryter nog hårt i bakaxeln. och den är ju inte top of the line precis. (Därför ser jag mig om efter andra som kan passa)Fälgarna breddar lika mycket inåt som utåt (i förhållande till org. hjul) så där är det ingen fara. Sen angående bakaxeln så är jag inte speciellt orolig. Axeln är noga kontrollerad (ultraljud mm) så den håller för mycket mer än så.Om en axel går av så är det pga. en defekt i axeln. Om den böjs beror det på extrem påfrestning och då måste jag hoppa ruskigt högt för att lyckas med det, och så äventyrlig är inte jag.Vafan har du för jobb igentligen Erik? Tillgång till ultraljud, pulverlack....... Finns det nått du inte kan göra?
Har inspirationen tagit slut?Var ett tag sen du posta nått nytt! Grymt rolig tråd att kika in i!
Har läst igenom hela tråden nu, grymt kul att läsa! Kul att se att du bygger och tillverkar allt själv.Haru kvar maskinen? Händer det något med den?