Jo klart. Kan du inte så mycket om hjulingar och inte för att se ner på någon men visst finns det folk som inte ens kan byta oljefilter själv, en sån person har ju lättare för att bli lurad av verkstäder osv om nu något går sönder osv. Jag själv skulle aldrig lämna in min maskin till en verkstad som tar 5000kr för ett arbete jag gör lika snabbt själv.Förstår att ni tycker det verkar dumt att snåla på så lite, men jag har trots allt inte kraschat så hittils har jag tjänat på det Jag försöker se det på lite längre perspektiv, Alla mina grejer har jag Trafik/Halv på, enda skälet att Raptorn har Halv är för det ska täcka stöld, brand, sånt som är viktigare för mig.Se då skillnaden om du har 5 nytto/leksaksgrejer och det skiljer totalt 12.000 i Hel/Halv/Trafik försäkring så vad blir det på 50 år? 600.000kr. Visst kan man krocka och krascha 5 gånger per år UTAN att bli skadad alls, Men du kan även köra på Helförsäkring i 50 år utan att krocka också, Då har du givit bort. Ja? 1-3 Årslöner som du kunnat göra något annat för, så är mitt resonemang iafVisst kan jag åka på en ordentlig smäll men som det ser ut så tror jag inte det. Har du EN bil och EN Atv. Visst då kan det vara rimligt med helförsäkring. Har du 20 Bilar och 20 Atv's som du kör lite olika. Känns det lika rimligt med helförsäkring då? Kostnaden blir myyyycket mer
Vi har inte direkt senaste modellen av lastbil och vet du ens vad en lastbil kostar i försäkring? vi kör nog lite sämre lastbilar än dom flesta du ser ute efter vägarna, men likaväl kostar dom multum i försäkring. och Visst kan man krascha och får punga ut med massa pengar. Jag har en kompis som när han köper elprylar Alltid tar den här extra försäkringen för några hundralappar till, men inte har han sönder nått.Så då betalar han massa pengar i onödan, JAG vet hur och var jag kör och tycker inte det är värt att betala dom extra pengarna för en försäkring. Självklart kan jag krascha och åka på 50.000kr i reparation men det lär knappast vara värt det.... Skulle jag nu skrota min raptor för över 20.000 så plockar jag den i delar och säljer av eller liknande.Kan väl även tillägga att jag inte är med i någon A-Kassa, Facket eller Kyrkan för den delen.Men när jag tävlar på crossbana så har jag dubbla personförsäkringar samt svemo's försäkring. För det tycker jag är värt detSkulle vara roligt att bokföra hur mycket jag hade sparat/förlorat om 50 år
Jag kör helt utan försäkring på hojjarna, det är billigast Kraschar man är det bara att bita i det sura äpplet ... beställa från USA eller tyskland... billigare än sverige eller köpa en ny hoj.