Kör terrängreggad så slipper ni bry er om hjälmar , man kan ha en potta med fogskum i på skallen om man vill. Till min "point": Tror inte snuten inspekterar era hjälmar om de stannar er.... de har knappast ett register över godkända hjälmar, har du tappat den i backen så är den inte godkänd heller... (hörsägen)
Citat från: AtvNerd skrivet 20 januari 2010 kl. 22:57:11Kör terrängreggad så slipper ni bry er om hjälmar , man kan ha en potta med fogskum i på skallen om man vill. Till min "point": Tror inte snuten inspekterar era hjälmar om de stannar er.... de har knappast ett register över godkända hjälmar, har du tappat den i backen så är den inte godkänd heller... (hörsägen) behöver man inte ha hjälm om man kör terrängreggat?Någon som vet till 100% vad som gäller för dom olika reggningarna?
Citat från: Grönis skrivet 19 februari 2010 kl. 08:07:33Citat från: AtvNerd skrivet 20 januari 2010 kl. 22:57:11Kör terrängreggad så slipper ni bry er om hjälmar , man kan ha en potta med fogskum i på skallen om man vill. Till min "point": Tror inte snuten inspekterar era hjälmar om de stannar er.... de har knappast ett register över godkända hjälmar, har du tappat den i backen så är den inte godkänd heller... (hörsägen) behöver man inte ha hjälm om man kör terrängreggat?Någon som vet till 100% vad som gäller för dom olika reggningarna?MC reggat : hjälmkravTerrängreggat: inget hjälmkrav, bara en rekomendation, man behöver ju inte ha hjälm på traktor, snöskoter,eller älgdragare m.m.
Oavsett vad du köper för typ av hjälm så lönar det sig att köpa kvalitet. Komforten är mycket bättre i dyrare hjälmar.Och ljudnivån. Jag använder själv en Shuberth C2. Rekomenderas varmt. Men billig är den inte. Jag tror jag betalade 4200:- för min.