Citat från: "Skogsfan"Fanns visst lite mer att säga :oops:Jag sa ju att det var outtömligt. =)
Fanns visst lite mer att säga :oops:
Citat från: "STENE"Damn... Roadkill inte visste jag att du var en så beläst man inom soppa.Referenserna står ju underst. Det är där faktan är tagen från :wink:
Damn... Roadkill inte visste jag att du var en så beläst man inom soppa.
Roadkill: Säg mej detta, Etanol innehåller 15% bensin, och Bensin innehåller 5% Etanol, hur blir då blandförhållandena?
"Referenserna står ju underst. Det är där faktan är tagen från"
"Högre oktan = kraftfullare förbränning = mer mos. End of story."
Citat från: "Mr2t"Roadkill: Säg mej detta, Etanol innehåller 15% bensin, och Bensin innehåller 5% Etanol, hur blir då blandförhållandena? Det där med att blanda med alkohol kan jag.. Etanol CH3OH (inte att förväxla med C2H5OH) Innehåller INGEN bensin E85 som man tankar i bilen innehåller 15% bensin och 85% etanol.Så om du blandar E85 med bensin så blir det 85% + 5% = 90% etanol. Samma som en en long island icetea. 5 vita spritsorter á ca 35% (vi räknar lågt) 5 x 35 = 175 % sprit.. Det är därför man blir så satans full på dem.(undra hur många som fattar..)Citat från: "Mr2t""Referenserna står ju underst. Det är där faktan är tagen från" Men om man inte kan något så vet man ju inte heller vart man skall hämta sina referenser ifrån... Jag tycker det ger ett seriöst intryck. Om någon undrar om roadkills "sannings halt" så kan de själva slå upp det. känns som om du tycker att du blev slagen lite på fingrarna. Men ni skriver ju nästan samma sak. För utom att ditt:Citat från: "Mr2t""Högre oktan = kraftfullare förbränning = mer mos. End of story." inte riktigt stämmer. Det skulle ha varit högre oktan ger MÖJLIGHET till mer mos iom att man kan öka kompet.
Vi läste nog inte första frågan någon av oss,vi hade inget att gå påvi viste inget om fyrtaktsmotorn som skulle ha bensin för att gå bättre Mr2 läste nog inte första frågan alls han ville så gärna impa för sina vänner med diten och datenoch satt sedan under korkeken och luktade blommorna :wink: psi,bar, kg =