Enskilda vägar är alla andra vägar som inte är allmän väg. Sen kanske man inte har bryt sig om att sätta dit en skylt.Som sagt är det ganska tolkningsbar den där skriften. Jag fattar det som att om man inte kommer fram på en enskild väg utan måste ut på allmän väg så är det tillåtet men man får bara köra max 20 km/tim.
har inte sett en gulskyltad väg här,sen tolkar jag det som att du BARA får korsa allmän väg lika som snöskoter.har man en skaplig hjuling finns det inte många hinder.men det är väl en bedömmnings fråga för polisen på plats
Känns som det är bara att köra på som vanligt och se vad notan hamnar på när man åker fast! Krångliga bestämmelser är det värsta jag vet. får åka här men inte där men om man gör så här får man åka lite här och där....
Citat från: centhor skrivet 27 september 2009 kl. 10:44:26Känns som det är bara att köra på som vanligt och se vad notan hamnar på när man åker fast! Krångliga bestämmelser är det värsta jag vet. får åka här men inte där men om man gör så här får man åka lite här och där....Precis. Jag har slutat bry mig för länge sen. Håller mig hemmavid med någon mils radie. Nu bor jag på landet med en massa mindre vägar som går kors och tvärs. Kan ta mig i stort sett överallt utan att behöva ta mig ut på större vägar.
Nu bromsar vi lite här! Har du provat den eller pratat med nån som provat den? Det kommer att dyka upp rätt beg. maskin om du ger dig till tåls några dagar. Tror inte den drar nå vidare, men det är bara en känsla jag har. Måste du köpa en i Småland? Har den erfarenheten att det kan löna sig att åka en bit när man hittat rätt. Annars köper man nåt bara för att det är nära hemma och ångrar köpet om några dagar.Åkte 46 mil enkel resa denna gång, men då fick jag det jag ville oxå.