Ja det är farligt utan hjälm!Skulle köra en kompis som var i fyllan,han satte sig och höll fast sig (trodde jag).Körde kompisens quad då och skulle testa dra bakhjulen,och visst stegra den lite vilket höll på att orsaka ett fall bakåt för kompisen min i backen me skallen före utan hjälm,så vad ni än gör skjutsa aldrig ett fyllo och speciellt inte utan hjälm.Men jag hann ju ta fast i han innan det hände...
Citat från: "Quad_bruden"Ja det är farligt utan hjälm!Skulle köra en kompis som var i fyllan,han satte sig och höll fast sig (trodde jag).Körde kompisens quad då och skulle testa dra bakhjulen,och visst stegra den lite vilket höll på att orsaka ett fall bakåt för kompisen min i backen me skallen före utan hjälm,så vad ni än gör skjutsa aldrig ett fyllo och speciellt inte utan hjälm.Men jag hann ju ta fast i han innan det hände...Lät inte allt för smart att köra bakhjulsåka med passagerare, ännu mindre om de är onyktra och slutligen inte alls om de saknar hjälm....
Man ska vara rädd om den som sitter där bak :!: om man inte vill åka ensam förstås :wink:
Skulle väl egentligen vara ett rätt så bra tillfälle nu att ta upp vilken/-a hjälmar som äör riktigt riktigt bra nu kanske? Eller vad säger ni?Den jag har nu är ingen super hit, sitter inte så bekvämt och så... Men vad kör ni med för nått?
Denna kör jag med (året runt kruka) tillsammans med utandningsskydd och KBC X-streem goggles(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Citat från: "gatquadpunktse"Denna kör jag med (året runt kruka) tillsammans med utandningsskydd och KBC X-streem goggles Är den bra? Har bestält en sådan jag fast en vit.
Denna kör jag med (året runt kruka) tillsammans med utandningsskydd och KBC X-streem goggles