det är exupventilen. öppnar upp mer med mer gas , det har med effekten att göra. så du vill gärna ha den kvar.. på tal om inget.. har du bilder på kåporna till den ?
Citat från: schneberger skrivet 4 juni 2009 kl. 20:31:48det är exupventilen. öppnar upp mer med mer gas , det har med effekten att göra. så du vill gärna ha den kvar.. på tal om inget.. har du bilder på kåporna till den ? Underkåpan är ok, sidokåporna helt felfri resten är skrot. Ska slänga ut en annons när jag får tid på kåporna, däcken, gaffelben, ram med papper och bakstötdämpare.
Tyvärr inte. Jag har semester veckan som kommer så då kommer det att hända lite saker.Quaden ska skruvas ihop till ett rullande chassie igen och svetsas fast i en jig. Övre ramrören ska kapas bort och motor ska sänkas ner i chassiet.Troligen får jag bygga helt nytt både över och under motor.Jag har lite funderingar:Kommer splines i hub och på axel att hålla för 100hk extra?Hur mycket ska jag förstärka svinginfästningen för att Bansheen inte ska bli ramsned vid första gaspådraget? Bygga helt nytt grenrör och därmed skippa EXUP-spjället?Uppdatering med bilder kommer under veckan.