Citat från: cbw skrivet 9 mars 2009 kl. 21:28:44sen beror det ju på om du vill ha en smidig maskin med liten svängradie eller om du bara är ute efter att inte köra fast eller så kanske du behöver köra över stockar då och då och då är det ju bra att den har hög markfrigångCitat från: 500cc_Anton skrivet 9 mars 2009 kl. 21:19:14Citat från: cbw skrivet 9 mars 2009 kl. 21:10:30angående honda, det blir ju sämre gräpp med hell (ej delad)och sen har honda svagare motorer.rätta mig om jag har felvarför skulle det bli sämre grepp?backjulen följer inte marken på samma sättsom den gör när man har två delade a armar och då blir oftast att man ligger på 3 hjul. men på plan mark blir det ju det samma som deladnåja! varför har inte en jordbruks traktor delad för??? blir det sämmre grepp där med isåfall måhända att delad axel är mordenare och bättre men inte när det gäller att köra timmervagn eller tunga lass isej! och med hydrostatdriften så blir det som en dröm att köra! sen att honda har lite effekt är sant men det är som sakt ingen nöjesmaskin, se bara vimek 620, den har hondamotor och det är en av de bästa småskalig skotare man kan köpa idag
sen beror det ju på om du vill ha en smidig maskin med liten svängradie eller om du bara är ute efter att inte köra fast eller så kanske du behöver köra över stockar då och då och då är det ju bra att den har hög markfrigångCitat från: 500cc_Anton skrivet 9 mars 2009 kl. 21:19:14Citat från: cbw skrivet 9 mars 2009 kl. 21:10:30angående honda, det blir ju sämre gräpp med hell (ej delad)och sen har honda svagare motorer.rätta mig om jag har felvarför skulle det bli sämre grepp?backjulen följer inte marken på samma sättsom den gör när man har två delade a armar och då blir oftast att man ligger på 3 hjul. men på plan mark blir det ju det samma som delad
Citat från: cbw skrivet 9 mars 2009 kl. 21:10:30angående honda, det blir ju sämre gräpp med hell (ej delad)och sen har honda svagare motorer.rätta mig om jag har felvarför skulle det bli sämre grepp?
angående honda, det blir ju sämre gräpp med hell (ej delad)och sen har honda svagare motorer.rätta mig om jag har fel
varför inte en AC åskkisse(thundercat) kraften torde väl räcka och den har riktig koppling, vilket saknas totalt på CanAm, varför den går bort helt vad gäller skogskörning med precision.har inte själv provat den men har i flera tester läst den som segrare mot canam just tack vare krypegenskaperna.