Hur många remmar gick åt
ser ju bara kallt ut... men skickar i väg snön rätt bra i diket..
Emil, testa om du kan skrämma upp den i 70 blås så skall du få se hur bra den kastar, ner dig i diket när det hugger alltså!Vill bara säga att det verkar fränt, men är så jävla dumt så hälften vore nog. Inte ens med 200hk och 10 ton traktor plogade jag så fort när jag körde snö, inte ens om det var bra förutsättningar med slät asfalt och bra sula. Man vet aldrig vad som frusit fast eller hur det ser ut under, egentligen. Och hugger det kan det mer än bara skramla till, man kan köra sönder mer än man anar!
Det var inte mer än 5 cm snö så jag hade koll ifall det var något som var dolt under snön, då hade jag ju givetvis saktat ner.Är det en isklump eller sten som är fastfrusen så brukar den ju oftast lossna utan problem och slungas iväg, men är det något annat större så märker man det nu när det var så lite snö som i klippet.Här när jag filmade så gasade jag ju givetvis på lite extra bara för att visa hur bra bladet kastar i dom högre hastigheterna. Men jag lärde mig en läxa när plogen skar ner och jag for ner i diket för att jag körde för fort här tidigare, och då var det fastfrusen snö som hade packats av bilar. Ska iaf ta det lugnare i fortsättningen!
Vi skriver det i all välvilja
I all välmening ja, men det verkar inte gå in i alla fall. Men vad betyder väl erfarenhet i jämförelse med ungdomligt oförstånd.....