BumpelibumpVar ute och tog premiärturen den här vintern efter 3 månader på verkstaden... Gick sådär. Lite väl åksugen som man var vid körningen på den upp-plogade isbanan så gick jag in i en vall och voltade... Dock hade jag en jävla tur. Endast högerfram plastkåpa gick av och lossnade från sina fästen, och vänsterbak-plastkåpan sprack lite... och jag klarade mig fint.Men nu till frågan: Har googlat som fan, men inget ställe som säljer plastkåpor till Dinli 450??? Är gärna intresserad av begagnade delar också...(svart)Alla tips mottages tacksamt!
Citat från: billyboy skrivet 11 mars 2011 kl. 16:35:22BumpelibumpVar ute och tog premiärturen den här vintern efter 3 månader på verkstaden... Gick sådär. Lite väl åksugen som man var vid körningen på den upp-plogade isbanan så gick jag in i en vall och voltade... Dock hade jag en jävla tur. Endast högerfram plastkåpa gick av och lossnade från sina fästen, och vänsterbak-plastkåpan sprack lite... och jag klarade mig fint.Men nu till frågan: Har googlat som fan, men inget ställe som säljer plastkåpor till Dinli 450??? Är gärna intresserad av begagnade delar också...(svart)Alla tips mottages tacksamt! Atv-huset har alla kåpor! ska själv byta färg på hjulingen snar framtid
Citat från: Heika_ skrivet 11 mars 2011 kl. 20:47:59Citat från: billyboy skrivet 11 mars 2011 kl. 16:35:22BumpelibumpVar ute och tog premiärturen den här vintern efter 3 månader på verkstaden... Gick sådär. Lite väl åksugen som man var vid körningen på den upp-plogade isbanan så gick jag in i en vall och voltade... Dock hade jag en jävla tur. Endast högerfram plastkåpa gick av och lossnade från sina fästen, och vänsterbak-plastkåpan sprack lite... och jag klarade mig fint.Men nu till frågan: Har googlat som fan, men inget ställe som säljer plastkåpor till Dinli 450??? Är gärna intresserad av begagnade delar också...(svart)Alla tips mottages tacksamt! Atv-huset har alla kåpor! ska själv byta färg på hjulingen snar framtid jasså? ok, hittar inte på deras hemsida dock... eller ja, ett par kåpor men inte just höger framskärm. alltså den som sitter fristående över hjulet så att säga... öhh du fattar Ingen här på "forat" som har en sådan till övers att sälja till en billig penning? alternativt plan C, tips på hur man kan laga den. alla fästen lossnade från plasten. skruvarna sitter kvar i metallramen så att säga, och plastfästet lossnade från kåpan... kan man limma dit det igen eller nåt annat mcguyver-fiffigt???
Citat från: billyboy skrivet 11 mars 2011 kl. 21:58:02Citat från: Heika_ skrivet 11 mars 2011 kl. 20:47:59Citat från: billyboy skrivet 11 mars 2011 kl. 16:35:22BumpelibumpVar ute och tog premiärturen den här vintern efter 3 månader på verkstaden... Gick sådär. Lite väl åksugen som man var vid körningen på den upp-plogade isbanan så gick jag in i en vall och voltade... Dock hade jag en jävla tur. Endast högerfram plastkåpa gick av och lossnade från sina fästen, och vänsterbak-plastkåpan sprack lite... och jag klarade mig fint.Men nu till frågan: Har googlat som fan, men inget ställe som säljer plastkåpor till Dinli 450??? Är gärna intresserad av begagnade delar också...(svart)Alla tips mottages tacksamt! Atv-huset har alla kåpor! ska själv byta färg på hjulingen snar framtid jasså? ok, hittar inte på deras hemsida dock... eller ja, ett par kåpor men inte just höger framskärm. alltså den som sitter fristående över hjulet så att säga... öhh du fattar Ingen här på "forat" som har en sådan till övers att sälja till en billig penning? alternativt plan C, tips på hur man kan laga den. alla fästen lossnade från plasten. skruvarna sitter kvar i metallramen så att säga, och plastfästet lossnade från kåpan... kan man limma dit det igen eller nåt annat mcguyver-fiffigt??? Öppna ögonen http://www.atvhuset.se/Shop/Index.php?sArtModelId=100117Original reservdelar allt är dock på engelska
hehe, aha ok tackar tackar! Får nog bli en ny sån rackare då. Har dock mejlat dem i förra veckan men inte fått nåt svar.