Hur kan ni ha så billig försäkring? Själv bor man en mil från stan, ute på vischan men billigaste insplanet kom med var 3600:-, ringde då mitt nuvarande och vips så var det 3000:- per år på halvförsäkring. Tycker dock det är mycket om man ser era försäkringar.Kanske kan ha med att det är en liten "byskola" och dagis bredvid?
Citat från: Xerxez skrivet 20 februari 2009 kl. 09:38:19Hur kan ni ha så billig försäkring? Själv bor man en mil från stan, ute på vischan men billigaste insplanet kom med var 3600:-, ringde då mitt nuvarande och vips så var det 3000:- per år på halvförsäkring. Tycker dock det är mycket om man ser era försäkringar.Kanske kan ha med att det är en liten "byskola" och dagis bredvid?isplanet har aldrig hittat billigare pris än vad jag själv har gjort. Ring runt lite..
Citat från: Psy skrivet 20 februari 2009 kl. 16:41:35Citat från: Xerxez skrivet 20 februari 2009 kl. 09:38:19Hur kan ni ha så billig försäkring? Själv bor man en mil från stan, ute på vischan men billigaste insplanet kom med var 3600:-, ringde då mitt nuvarande och vips så var det 3000:- per år på halvförsäkring. Tycker dock det är mycket om man ser era försäkringar.Kanske kan ha med att det är en liten "byskola" och dagis bredvid?isplanet har aldrig hittat billigare pris än vad jag själv har gjort. Ring runt lite..Det var det jag gjorde ju, kom undan med 600:- på mitt nuvarande försäkring+ att jag fick 10% billigare på villaförsäkringen. Suveränt!
IF tar 2953kr om året gör en helförsäkring.Det som är shysst med dom är att man bara behöver använda tändnings lås.
Citat från: Psy skrivet 20 februari 2009 kl. 07:37:24IF tar 2953kr om året gör en helförsäkring.Det som är shysst med dom är att man bara behöver använda tändnings lås. Hmm ja betalar 1100:-/ år helförsäkring (Raptor 350)Ja måste ha 2 godkända lås, styrlåset + ett till. E du säker på de me bara tändnigslås ?
Citat från: DB skrivet 23 februari 2009 kl. 14:08:24Citat från: Psy skrivet 20 februari 2009 kl. 07:37:24IF tar 2953kr om året gör en helförsäkring.Det som är shysst med dom är att man bara behöver använda tändnings lås. Hmm ja betalar 1100:-/ år helförsäkring (Raptor 350)Ja måste ha 2 godkända lås, styrlåset + ett till. E du säker på de me bara tändnigslås ?Vilket bolag har du på din 350?? Jag hade Folksam innan men blev vansinning när jag fick hem min nya årspremie i jan... den hade ökat från 998/helår helförsäkrad till 6990 Så det blev att säga upp direkt Nu blir det länsförsäkringar istället ca 2000/helår helförsäkrad.
Trygg Hansa rekomenderade halvförsäkring "eftersom man ändå inte brukar få ut något för fyrhjulingar på vagnskada" enligt dom...