Så länge du håller dig ifrån asfalt och om hjulen håller tätt (13 mm spets i asfaltsdäck kan fresta på) så lär det ju funka!Crossdäck är vanligare att dubba eftersom de även funkar bland snö, vilket ju asfaltshjul har svårare för.
Jag köpte beggade crossdäck och drog i plåtskruv. Inga som helst problem. MEN. Jag drog bara i de klackar som hade så mycket gummi att det inte skulle gå in i däcket. Kört en hel dag på is med dem, tror jag tappat en skruv (som kanske blev dåligt iskruvad).. vilket är bedömt awesome! Limmade alla skruvar med biltemas gelsuperlim. Tror det är svårt att få billigare dubbning än såhär, som faktiskt fungerar skapligt. Det är nog inte lika bra som riktigt dubbat dock.
Jag skickade i maxi grip skruv dubb i mina kassa framdäck.. är slätt mellan klackarna. den lilla gummit som är mellan varje är nerslitet en bit.. maxi dubben är typ 14mm utan problem. tror det är rätt bra med gummitjocklek i däcken..
Ahh ok. Det låter ju nice! Får hem och testa. Däcken är ju kassa ändå, så skulle det gå igenom så är det iofs inte hela världen.