ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Cectek (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 3 [4] 5 ... 31  Alla   Gå ned

Författare Ämne: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.  (läst 214938 gånger)

Utloggad linhai 4x4-06

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
    • Visa profil
linhai 4x4-06
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #36 skrivet: 22 juli 2009 kl. 18:39:17 »
Hej. har köpt en Gladiator för nån månad sen.
Har haft en Linhai i ca 3 år och varit mycket nöjd, men ville byta upp mej.
Har läst allt om Cectec Gladiator och blev såld.
Men....
Två helger sedan tog vi (13) hjulingar av olika fabrikat en safari runt en av sjöarna där vi bor, en enkel som sagt.
Försöker få allt i rätt ordning, av 13 atv var Gladiatorn den sämsta att ta sej fram i blöt terräng , tom sämre än en Artic 97 300cc, det enda som Cectec har gemensamt med tex can am, grizzly, Polaris, Artic, cf moto var när de fick vinscha upp mej. 2 16 åriga flickor på varsin polaris 300 åkte förbi och flinade + tog kort på en allt mer skitig mej, även kallad Shrek numera. Pinsamt.
Orsaken som vi kom fram till är: för små räfflor på däcken, för låg markfrigång.
Varför gör man has skydden i plast?! de ryckte all världens väg.
De berycktade diffarna var stort sett omöjliga att lägga i.
När vi lämnade blöt marken så fastnade man hela tiden i nånting, återigen: låg markfrigång och för bred så hjulen fick ingen tyngd. Sämst av 13 atv återigen. Pinsamt.
Motorn gick även varm ute i terräng, det var kul! mitt i skogen!
Väl hemma hinner jag knappt in på gården så började det rassla ur drag starten samt snöret gick av och ramlade ur utan att jag rört den, ur hålet kommer det upp spån. Enligt verkstan "bara soper kvar".
Tank indikatorn visade full tank hela tiden.
Lämnade in atv till verkstaden och fick allt utbytt, gått i längtans tider i ca 1 1/2 vecka och fick hämta den idag.
Nu j-r tänkte man nu är det revanch, men kommer in på gården vänder sej om och ser, DET BRINNER I BAK! Av med ungerna, fram med trädgårdsslangen å leker brandkår.
Tillbaks med cykeln till verkstan å konstaterade att branden startat i en kabel.
Man vill börja gråta, varför sålde man Linhaien??
Summan är: Oduglig i våtmark, oduglig i terräng, ej pålitlig (varmgång, Brand) plasten går sönder pga låg markfrigång(dyr plast).
Det enda jag tänkte på var, vilken tur jag inte var ute för att hämta timmer själv.
Nåt positivt, firman som sålde den har varit fantastiska å ska ha all credit!!
Det här är vad jag har upplevt med Cectec Gladiator och som jag tycker inte stämmer ens i närheten av vad som står i brochyrer och på reklamen.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad coole85

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • Total likes: 0
    • Visa profil
coole85
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #37 skrivet: 23 juli 2009 kl. 03:36:57 »
Tjena alla cectec gladiator användare och ni som tänkt köpa.Kan bara säga att föregående talare måste ha haft en jävla otur, min nu 80 mil rullade kärra i både terräng och landsväg funkar kanon förutom växelreglachet som är under all kretik. Det skulle ge sig efter några mil sa dom på firman så vi få se, måste bli bettre, Så det ska gå på garantin (hoppas jag) 80 000:- och frun ska iallfall kunna växla. toppfart utan större mod 110km/h vilket väl ska ses som godkännt.(bara stryp). Påstods från säljaren att det kommer att gå att tjippa kärran in det snaraste få se om det stämmer.Och någon sa något om motorbromsen får hålla med den är riktigt grym glöm vanlig broms den är tamigfan onödig hehe.   Jag jobbar febrilt med kärran svarar gärna på fler frågor, har dessutom bytt lite plast *dyrt = -poäng. Men tål helt klart att jämföras med dyra Can-am som lilla jag tyckte var för dyr, men deras växelreglach var mycket bättre.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Gropen

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Lite skit har ingen dött av
    • Visa profil
Gropen
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #38 skrivet: 24 juli 2009 kl. 19:43:10 »
Hej igen glömde säga att dom böt mitt växelreglage på första service utan extra kostnad var bara säga till om jag tyckte det gick för tugnt.
Anmäl till moderator   Loggat
Kör Cectek Gladiator 500 -09
      Kawasaki kvf 750 -12

Utloggad LasseGu

  • Nybörjare
  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 10
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
LasseGu
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #39 skrivet: 6 augusti 2009 kl. 23:10:15 »
NU har jag fått en helt ny motor till min maskin, den är en jätte stor skillnad på den nya motorn. Den växlat bra mycket bättre, den har slutat skramla.
Nu är de bara ett nytt tanklock och en ny styrenhet som fattas sen är hjulingen som jag vill ha den!

När jag fick hem maskinen efter motorbytet så hade laddningen gett upp....men de fixar dom när jag lämnar in den för styrenheten.

Träng egenskaperna är fenomenala nu när jag har nya hjul på, 14´ alu och 27´ mudd däck. De blev typ 9 cm högre mark frigång. Sen en hasplåt som inte är i plast måste man ha.

Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad p_stman

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 173
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
p_stman
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #40 skrivet: 7 augusti 2009 kl. 06:13:30 »
Prcis, en hasplåt i rostfritt ska det va...  ()p
Anmäl till moderator   Loggat

www.atvavesta.se
Yamaha YFZ 450 (såld)
Dinli 450 SS -08 (såld)
Goes 520 (Såld)
Cectek Gladiator 500 EFI (såld)
Dinli 700 Centhor (såld)

Dinli 450 SS

110 cc lillhjuling till grabbe

Utloggad linhai 4x4-06

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
    • Visa profil
linhai 4x4-06
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #41 skrivet: 18 augusti 2009 kl. 13:34:39 »
Muntergöken här igen.
Fick hem Gladiatorn efter 4 veckor på verkstan, han köra ca 20 mil (samanlagt ca 60 mil) så skar motorn, i skogen naturligtvis.
En hel del svordomar och annat barnförbjudet for ur mej.
Tillbaks till verksdan som förmodlingen tycker jag är en rolig nuna att se nuförtiden.
Hela semestern har gått och en bit in i höst gissar jag utan att det blir nå åka av.
Hoppas ni andra har roligt med era......


Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Gropen

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Lite skit har ingen dött av
    • Visa profil
Gropen
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #42 skrivet: 1 september 2009 kl. 15:17:33 »
Hej jag är lite nyfiken hur det går för Linhai 4x4-06. Ny motor eller vad händer, och varför hände det?

Anmäl till moderator   Loggat
Kör Cectek Gladiator 500 -09
      Kawasaki kvf 750 -12

Utloggad linhai 4x4-06

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
    • Visa profil
linhai 4x4-06
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #43 skrivet: 2 september 2009 kl. 17:26:19 »
Jorå fick en ny motor men den känns nervös, om ni förstår vad jag menar.
Den går lite ojämnt ibland och motorlampan lyser. Men det var ok säger man på verkstan.
Märker väl efter första servicen.
Jag tror man känner efter lite extra nu efter allt som hänt.
Tänkte hämta lite timmer i skogen idag och då hoppas jag att allt är som det ska, men förtroendet är rubbat.
Branden orsakades av att diffotorn bak tagit in vatten och kortslutits, skuren motor fick vi ingen förklaring till för motorn skickades till Taiwan/fabriken för att öppnas där.
Smyg reklam till bil å fritidi S-viken, vilken service!!
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad linhai 4x4-06

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
    • Visa profil
linhai 4x4-06
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #44 skrivet: 25 oktober 2009 kl. 16:41:08 »
En liten grej till bara.....
Det sk laddnings donet som laddar batteriet.
Historia- Jag har nu haft maskinen mer inne på verkstan än hemma men efter motor bytet så satsade jag på nya däck Bear claw 27 tum, som gjorde atv som en helt annan (rekomenderas).
Var ute i skogen med timmer kärran bara för att pröva framkomligheten, vilket var superb, hunden i korg i fram och grabben bakom.
Fulkomlig dag med fika i skogen.
Kommer fram till vägen, stannade, sen startade inte cectecen!!
Ett pysande under sadeln visade sej vara batteriet som kokade, fick ringa kompis med atv som fick komma och bogsera, igen, hånskratt och mumlande om skitmaskin, svårt att säga emot, han har en cf moto som går klockrent och kostade 20000 mindre.
Till verkstan, igen, samma goda service men jag tyckte det var dags att lämna tillbaka maskinen men eftersom det inte har uppkommit samma fel nån gång så vill inte atv sweden ta tillbaks den.
De positiva är att nu har allt felat en gång så antingen blir det inge mer eller så börjar det om från början å då kanske man får en ny.
Kan nån som har en likadan maskin skriva om hur ni upplever den i extrem terräng, typ lera, sumpmark/blötmark, skog, mm.
Om ni har haft liknande problem med framkomligheten med orginal däcken.
Om ni har haft problem med gladiatorn i överhuvudtaget.
Jo en sak till, motorlampan som lyst slocknade efter att de bytt laddnings donet. (om det nu heter så)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Eken87

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 49
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Eken87
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #45 skrivet: 29 oktober 2009 kl. 22:55:39 »
Köpte en Cectek Gladiator i slutet av Augusti. Motorn skar under sin jungfruresa, den brände upp all olja. Efter 6(!) veckor på verkstaden, där ATV-Sweden inte fick fram några motorer, fick jag tillslut hämta hem maskinen. Efter ca 3 mil tändes motorelektronik lampan, vilket den nu skall in för. Har med andra ord kört ca 7 mil på  ca 8 veckor.... Vet inte om jag är så övertygad om kvaliteten.....

Tror dock att maskinen kan bli hur bra som helst om växelvredet görs om, motor och elektronik -problemen åtgärdas, hasplåt monteras och större däck sätts på....
Anmäl till moderator   Loggat
Nuvarande:
Suzuki (Dresel) KingQuad 750 AXi
Aluhasplåt
27" Innova Mudgear
Warn RT 25, Trådlös fjärrkontroll
Avverkade Maskiner:
Cectek Gladiator 500 EFI -10

Utloggad pripps

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 9
  • Total likes: 0
    • Visa profil
pripps
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #46 skrivet: 23 november 2009 kl. 08:43:15 »
hmmmm då är det inte bara jag som har en krångel maskin... jag köpte ett demo ex en o8 som var mer på värkstan än jag kört den.. efter många turer så fick jag en 2010 som jag hoppas ska funka bättre :-\  men men man får det man pyntar för .....
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Gropen

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Lite skit har ingen dött av
    • Visa profil
Gropen
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #47 skrivet: 26 november 2009 kl. 17:28:40 »
Jaha då har soppamätaren gett upp igen, visar fullt hela tiden
Anmäl till moderator   Loggat
Kör Cectek Gladiator 500 -09
      Kawasaki kvf 750 -12

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 3 [4] 5 ... 31  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Cectek (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
 


Online just nu.

590 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 636. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info