ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Cectek (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 25 [26] 27 ... 31  Alla   Gå ned

Författare Ämne: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.  (läst 211532 gånger)

Utloggad sm4wit

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 29
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
sm4wit
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #300 skrivet: 5 september 2012 kl. 20:56:24 »
Ärovare Gud i Himmelen och Daniel i Gropen
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450 Dirt 2012

Utloggad Matsw

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 53
  • Total likes: 8
    • Visa profil
Matsw
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #301 skrivet: 6 september 2012 kl. 06:59:25 »
Citat från: Gropen skrivet  5 september 2012 kl. 20:45:14
Hej min har gått ganska bra på slutet men ibland så dör den om man stannar till och den ska gå på tomgång, ibland är det varje gång, nästa gång man är ute och åker funkar det hur bra som helst. Men den startar direkt då borde det inte vara värmerelaterat eller? Någon ide någon?
Det beror på. Problemen verkar alltid uppstå när motorerna är genomvarma och man går på tomgång och ska gasa iväg. Oftast blir det då en liten puff å så stannar den. Min har blivit bättre men inte bra. Stannade 3 gånger igår när jag stannade vid traffikljusen. Den startar dock utan problem men är fn så irriterande. På min så verkar det som att problemet blir värre när kylfläkten är igång,(vilket den är nästan hela tiden jag kör) . Går era kylfläktar lika ofta som min? Typ jämt? Funderar på om det kan vara spännings relaterat....

mvh
Anmäl till moderator   Loggat
Gladiator T5. -11
Terralander alu fälgar.
Full armor hasplåt.
ATV Sweden plog paket.


Jaguar 500 :/ ....... (Såld)
Aeon Cobra ...........(Såld)

Utloggad Hyson

  • Polaris sportsman forrest 800
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 84
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hyson
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #302 skrivet: 6 september 2012 kl. 10:11:51 »
Min kylfläkt går inte hela tiden men en polare på jobbet trodde eftersom det är insprutning så kan det vara en givare som inte hänger med när motorn är varm om hur mycket soppa som ska sprutas in.
Men vad vet jag, är okunnig om sånt.
Har kört några dagar nu och maskinen har fungerat bra.
Men det händer varje gång man drar något.
Motorn får väl jobba mer då.
Ska testa den lite mer, ska iväg på långtur i slutet av september så jag hoppas det är löst till dess.
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Big Boss 6x6 med samma ruta!
Polaris 800 med ruta!! Grym
Har haft Cectek Gladiator 2010. Skit
Cectek Gladiator 2009. Skit
Linhai 300 2006. Grym.

Utloggad Matsw

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 53
  • Total likes: 8
    • Visa profil
Matsw
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #303 skrivet: 6 september 2012 kl. 13:51:57 »
Insprutningen  på en hoj jobbar med normalt 4 -5 mätpunkter. Dessa matchas alltid mot varvtalet via en hallsensor på kam eller vevaxel.
Den normala informationen kommer ifrån
Gasspjälls läget  TPS
Insugs temp    IAT/ MAT
Insugs tryck  MAP (bilar har oftast en LMM)
Ibland även atmosfärstryck  APS
Och  oftast (inte alltid) avgasvärde Lambda.
Där till finns det en bränsletrycks regulator.(ibland styrd av MAP)
Dessa givare och sensorer är det som styr hur insprutningen fungerar.
Då problemet uppstår vid värme kan man borste från MAP och kanske även TPS sensorn.
Gasspjäll och tryck är ju lika oavsett tempen på motorn, det är bara mängden luft som skiljer mellan varmt och kallt för att nå samma tryck.
Kvar blir då IAT/MAT sensorn och i viss mån Lambda sensorn som kräver hög avgastemp för att fungera.
Alla givare går att mäta. Men då jag inte har några värden att gå efter så är det meningslöst.
Dessutom får jag inte pilla själv eftersom jag har garanti kvar på min.
Någon som har mer info om insprutningen på Cecteken? Vilka givare och sensorer sitter det på den mm mm.


Mvh
Mats
Anmäl till moderator   Loggat
Gladiator T5. -11
Terralander alu fälgar.
Full armor hasplåt.
ATV Sweden plog paket.


Jaguar 500 :/ ....... (Såld)
Aeon Cobra ...........(Såld)

Utloggad Gropen

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Lite skit har ingen dött av
    • Visa profil
Gropen
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #304 skrivet: 6 september 2012 kl. 20:07:35 »
Min stannar oftas när jag stannar och den ska varva ner till tomgång då är det som om den går ner för lågt och ibland blinkar motorlampan till en halvsekund. ibland reder den upp det själv och tomgången går upp till strax över ca 1100-1200 varv. Kanske är någon givare som spökar
Anmäl till moderator   Loggat
Kör Cectek Gladiator 500 -09
      Kawasaki kvf 750 -12

Utloggad Decson

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 276
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
    • Visa profil
Decson
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #305 skrivet: 6 september 2012 kl. 23:55:41 »
Googlebror hittar massa trådar om bilar med samma fel på tomgången, 18,5/20 svar är rengör spjällhuset, ett tps-fel och ett vacuumläcka.
Vet inte riktigt hur lik cectek är ford, volvo osv men insprutningen borde bestå av snarlika delar med snarlika fel
Anmäl till moderator   Loggat
Mvh David
TGB Blade 550 -11

Utloggad Gropen

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Lite skit har ingen dött av
    • Visa profil
Gropen
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #306 skrivet: 7 september 2012 kl. 19:17:16 »
Glömde svara angående kylfläkten min går bara om man åker sakta typ i skogen, åker man väg så går den sällan. Men min lägger av när den är kall också bara kört 300-400m
Anmäl till moderator   Loggat
Kör Cectek Gladiator 500 -09
      Kawasaki kvf 750 -12

Utloggad AllTerrainVehicle

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
AllTerrainVehicle
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #307 skrivet: 16 september 2012 kl. 16:25:08 »
Mitt första inlägg blir en bild...

* DSC09376.jpg (69.91 kB, 700x464 - visat 1624 gånger.)
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek Gladiator T5-2012

Utloggad Poa77

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 57
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • jaha vad ska man skriva här då.....?
    • Visa profil
Poa77
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #308 skrivet: 17 september 2012 kl. 07:52:00 »
 :headbang: snygg bild  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek Gladiator 500 EFI T5 -11 packlåda bak, väg- och offroaddäck, handskydd, handtagsvärme och tumvärme.

Utloggad Matsw

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 53
  • Total likes: 8
    • Visa profil
Matsw
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #309 skrivet: 17 september 2012 kl. 09:12:30 »
Citat från: Poa77 skrivet 17 september 2012 kl. 07:52:00
:headbang: snygg bild  ()p

+ 1
Anmäl till moderator   Loggat
Gladiator T5. -11
Terralander alu fälgar.
Full armor hasplåt.
ATV Sweden plog paket.


Jaguar 500 :/ ....... (Såld)
Aeon Cobra ...........(Såld)

Utloggad Hyson

  • Polaris sportsman forrest 800
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 84
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hyson
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #310 skrivet: 19 september 2012 kl. 16:09:55 »
Ang värme problemet igen då,ett jävla tjat men ändå...
Har nu lämnat in maskinen och fick fram felet på verkstan, vilket kändes bra.
De skulle felsöka och förhoppningsvis lyckas fixa problemet.
Man känner sej som en halv man nu....
Ska ut och sova i vindskydd inatt å det känns så fel att ta bilen.
Läcker bild förresten, något avundsjuk ska du veta.
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Big Boss 6x6 med samma ruta!
Polaris 800 med ruta!! Grym
Har haft Cectek Gladiator 2010. Skit
Cectek Gladiator 2009. Skit
Linhai 300 2006. Grym.

Utloggad AllTerrainVehicle

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
AllTerrainVehicle
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #311 skrivet: 20 september 2012 kl. 01:35:50 »
Kul att ni gillar bilden. När det gäller Gladiatorn så har jag kört min i c:a 70 mil och är hittills helnöjd. Var lite tveksam innan jag bytte från Tgb Blade 425 efter att jag läst här på forumet men slog till efter provkörning, gillade möjligheten att kunna diffa både fram och bak. Har kört ett par längre terrängpass där hojen fått jobba ordentligt, och anser att den är bättre än tgb på alla plan. Inga problem med växlar eller diffar. Motorlampan har lyst 4-5 ggr men alltid slocknat när jag slagit av tändning. Enligt åf som pratat med Atvsweden kan lampa tändas utan anledning, men det är inget problem om den slocknar sedan.

Ska skaffa 27" hjul så snart som möjligt, hoppas det kommer funka bra. 8)
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek Gladiator T5-2012

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 25 [26] 27 ... 31  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Cectek (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
 


Online just nu.

636 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 660. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info