ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Cectek (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 13 [14] 15 ... 31  Alla   Gå ned

Författare Ämne: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.  (läst 207546 gånger)

Utloggad Eken87

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 49
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Eken87
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #156 skrivet: 10 juni 2010 kl. 22:54:58 »
4 mil på den gamla (Aug-Dec) + 16 mil på den nya (Dec-Juni) = Totalt 20 mil....
Anmäl till moderator   Loggat
Nuvarande:
Suzuki (Dresel) KingQuad 750 AXi
Aluhasplåt
27" Innova Mudgear
Warn RT 25, Trådlös fjärrkontroll
Avverkade Maskiner:
Cectek Gladiator 500 EFI -10

Utloggad Håkonsen Racing

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 26
  • Total likes: 0
  • Cectek Gladiator 25,5 " Pitbull Tires
    • Visa profil
Håkonsen Racing
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #157 skrivet: 11 juni 2010 kl. 06:06:53 »

Hei!

Har kun kjørt 60 mil siden Januar, men har fungert perfekt .

Fin å kjøre på vegen med den åpne differensalen.
Ser frem til å få prøvd den med ett sett gatedekk.

Gearvelgeren var ett  :(veryangry): men etter ca 30 mil gikk den
seg til og fungerer fint  ;D


Har også kjørt en del i skogen og synes sperrene fungerer fint når
man har lært så bruke dem riktig.

Alt i alt godt fornøyd med min Cectek  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Håkonsen Racing
www.haakonsen-racing.com

Utloggad Hyson

  • Polaris sportsman forrest 800
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 84
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hyson
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #158 skrivet: 13 juli 2010 kl. 01:42:17 »
Jaha då har snart halva sommaren gått.
Jag fick mej en ny maskin i maj, en vit, trodde det skulle bli lite bögit med den färgen men tvärtom, grymt snyggt.
Maskinen är en modell 10 och jag har inte haft nå problem förutom att diffen bak kan krångla när den ska ur. Växlarna är mycket bättre.
Har varit ut i skogen och hämtat timmer utan problem.
Tog flickan och hunden på en kombinerad safari semester i slutet av maj körde ca 20 mil i mestadels terräng, ua-
i helgen var vi ut på safari där jag inte körde fast en enda gång.
jag måste faktiskt säga att jag är nöjd med gladiatorn så här långt och hoppas det kan fortsätta.
Hur går det för er andra?
någon som bor i gävletrakten och vill köra lite?
Trevlig sommar!
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Big Boss 6x6 med samma ruta!
Polaris 800 med ruta!! Grym
Har haft Cectek Gladiator 2010. Skit
Cectek Gladiator 2009. Skit
Linhai 300 2006. Grym.

Utloggad Eken87

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 49
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Eken87
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #159 skrivet: 13 juli 2010 kl. 05:25:03 »
Bytte min mot en Suzuki KingQuad 750 AXi EPS. Orkade inte mer då motorelektroniken och diffarna började strula en gång till. Räknade efter och det visa sig att jag haft maskinen på verkstad 150 dagar av 307. Och då stod maskinen oanvänd hemma i över 90 dagar pga av alla snö. Hoppas ni har bättre tur med era maskiner....
Anmäl till moderator   Loggat
Nuvarande:
Suzuki (Dresel) KingQuad 750 AXi
Aluhasplåt
27" Innova Mudgear
Warn RT 25, Trådlös fjärrkontroll
Avverkade Maskiner:
Cectek Gladiator 500 EFI -10

Utloggad Sonett

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 59
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Sonett
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #160 skrivet: 9 augusti 2010 kl. 20:30:19 »
Nu har Gladiatorn gått 52 mil, mest grusväg och med snö och is som underlag och samtliga bussningar i övre länkarmarna både fram och bak glappar samt att ryckstarten vill ligga och "hugga i" när motorn är igång. Har väntat i 6 veckor på att det ska åtgärdas men min ÅF har fortfarande inte tagit hand om det, känns ju skit med tanke på att detta är min sista semestervecka också :banghead:. Någon annan som har haft dessa problem med sina maskiner?
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek Gladiator -10
SMC Wildcat 500 -09 Såld

Utloggad Håkonsen Racing

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 26
  • Total likes: 0
  • Cectek Gladiator 25,5 " Pitbull Tires
    • Visa profil
Håkonsen Racing
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #161 skrivet: 13 augusti 2010 kl. 15:00:30 »
Hei!

Har kjørt litt over 100 mil med min på variert føreforhold.
Og den har fungert kjempefint.

Har ikke opplevd å få slark i bærearmer , men snorstarten min la også av.
Er tydeligvis ett kjent problem.

Det er enkelt å demontere snorstarten å fjerne de løse delene,
så slipper du å irritere deg over ulyden inntil din ÅF får ut fingern.
Anmäl till moderator   Loggat
Håkonsen Racing
www.haakonsen-racing.com

Utloggad Sonett

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 59
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Sonett
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #162 skrivet: 15 augusti 2010 kl. 11:11:45 »
Tänkte det också, men min ÅF sa att jag inte får göra det för då ryker garantin, väldigt irriterande med tanke på att det inte händer något från deras sida så maskinen har stått i över 1,5 månad nu! Är mekaniker själv så det här känns urlöjligt. :banghead:
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek Gladiator -10
SMC Wildcat 500 -09 Såld

Utloggad Mattmaniii

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Mattmaniii
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #163 skrivet: 18 augusti 2010 kl. 23:31:02 »
Hejsan!

Jag har länge suttit o kikat på bilder etc för att få en uppfattning om vad man vill, har även farit runt bland ÅF och provsuttit och kikat o pillat o pratat. Har kommit fram till en liten grupp enligt mig är den rena eliten när det gäller mitt första nyköp!

Gladiatorn och Kingcobran är 2 i topp, jag älskar det vulgära utseendet och dom känns riktigt stabila!

Dock blir jag lite oroa av det folk säger om dom, vissa spolar av sin med vattenslang så pajjar dom och andra använder dom som bojjsänke och dom funkar hur bra som hälst, vissa går 600 mil utan service och har inte ens missljud och andra kommer i princip med knäckt motorblock från fabriken!?

Har själv sett många filmer där folk spöar skiten ur just Gladiatorn, utan att ha några som helst problem, den har även mer häst på 500cc än vad många har på 700cc och bara en sån sak som att jag blivit opmkörd av en kungscobra på e4an när jag låg o criusade med bilen i 90 knyck får mig att lita på dom. Det som även sprungit till tanke är att dom som har problem med dom behandlar dom ett stycke lammkött.
Jag är jäkligt sugen på en gladiator, och har en Lifan 250 hållt utan ett enda fel i 5 år under mitt och min fars häravälde (utan en enda service förutom oljan som byttes våren 08) så antar jag att en gladiator ska hålla minst dubbelt så långt.


Nu söker jag dock ärliga svar från dom som äger gladiatorer. Hur använder ni dom och vad är som pajjar när ni gör vad? Låter ni dom köras in 100 mil som ÅF råder eller sätter ni dom i en sjö första dagen?

tacksam för svar
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Eken87

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 49
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Eken87
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #164 skrivet: 19 augusti 2010 kl. 20:21:28 »
Min första gladiator köptes demokörd ca 30 mil. Första servicen gjord. Skar efter ca 4 mil, inte en droppe motorolja fanns kvar. Den hade helt enkelt sörplat i sig allt. :( Ingen extremkörning, vi följde gångstigar i skogen och djupaste vattenhålet var upp till centrum på hjulen. CDI boxen skar pga kortslutning i elsystemet vilket orsakades av en kortsluten diffmotor fram.

Maskin nr 2, som tog 4 månader att tjata sig till, fick problem med diffarna både fram och bak i vintras i -10 grader. I våras stod den ute två regniga dagar, vilket räckte för att kortsluta CDI boxen. Efter byte var diffarna sig inte lika igen. Även en drivaxel knäcktes, under lite mer avancerad körning, dock ingen tokörning. Både Yamahan, polarisen och Dinli 700an klarade sig :(

När maskin nr 2 lämnades in på verkstad sista gången skulle CDI boxen bytas IGEN!! Bytte maskin fortast möjligt då. Hade då haft maskinen strax över 300 dagar och över 150 av dem hade den stått på verkstad!! Ingen skugga skall falla över ÅF då han gjorde vad som stod i hans makt, men ATV-Sweden kommer jag aldrig köpa någonting av igen!! Segare och mer kundfientligt företag får man leta efter!!

Att tänka på om du vill köra skog är att ceckteken behöver ca 10-14 varv på hjulen innan de garanterar att diffarna har gått i, och kör du ner i ett surhål utan diffarna låsta och vill låsa dessa slår en varvtalsspärr in, den förhindrar dig att köra för fort med maskinen, men kan även hindra maskinen från att få hjulen att snurra. Står då kuggarna fel i diffen låser den aldrig :( och du blir kvar i hålet...

Glöm även inte att under en provkörning ställa dig i en extrem lutning framåt, lr bakåt med "tryck" på växellådan och försöka växla. På båda mina maskiner 09 & 10 var det stört omöjligt! Jobbigt om du står och är på gränsen till att välta, och du måste jucka på maskinen!!

Mitt tips, titta efter en annan maskin! Vill du verkligen köpa dig en hoppas jag du får en som inte strular lika mycket som  mina gjort!
Anmäl till moderator   Loggat
Nuvarande:
Suzuki (Dresel) KingQuad 750 AXi
Aluhasplåt
27" Innova Mudgear
Warn RT 25, Trådlös fjärrkontroll
Avverkade Maskiner:
Cectek Gladiator 500 EFI -10

Utloggad Mattmaniii

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Mattmaniii
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #165 skrivet: 19 augusti 2010 kl. 22:14:28 »
Okej, låter klurigt, har faktist kollat på Dinli 700 också, då den verkar vara i schysst puck och kostar 10 tusen mindre... (och ja jag vill ha nytt, att köpa begagnat är som att dansa på ett minfält)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hyson

  • Polaris sportsman forrest 800
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 84
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hyson
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #166 skrivet: 23 augusti 2010 kl. 16:30:27 »
Ja det verkar vara ett gissel med Cectek maskinerna.
Jag hade en 09 som det endast var fel på, typ allt gick sönder. Men fick en 10 nu och har kört ca 90 mil i terräng med lera, hämtat timmer, lägger i och ur båten, körde i terräng med släpvagn med hela byns ungar, ja allt vad den gör reklam för och den har inte klagat ett ljud eller missköt sej det minsta. Snarare så de som har skrattat numer är väldigt imponerade.
Men det är ändå svårt att rekommendera den när man kommer ihåg allt som hänt samt det man läser här på forumet.
Det är lite synd att det hänger på vilken dag maskinen är tillverkad...
Men jag tycker ändå jag fått vad  som krävs av ATV Sweden och min ÅF har varit fantastisk när det gäller service och omtanke.
Om Cectek maskinerna är fixade och kommer att fungera som det är tänkt så är det grymma 500 cc ATV.
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Big Boss 6x6 med samma ruta!
Polaris 800 med ruta!! Grym
Har haft Cectek Gladiator 2010. Skit
Cectek Gladiator 2009. Skit
Linhai 300 2006. Grym.

Utloggad Sonett

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 59
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Sonett
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #167 skrivet: 1 oktober 2010 kl. 20:04:37 »
Nu så, då är maskinen äntligen lagad! Allt som krävdes var ett ilsket och ganska hotfullt mail till Atvsweden så hade min ÅF delarna på under 24 timmar efter att jag väntat i 2,5 månad, känns ju helt normalt att man ska behöva hantera problemet på det viset... inga höga tankar om Atvsweden just nu, men fruktansvärt kul att kunna använda maskinen igen och nu med 27" mudgear däck ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek Gladiator -10
SMC Wildcat 500 -09 Såld

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 13 [14] 15 ... 31  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Cectek (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
 


Online just nu.

1006 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 1013. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info