Nu måste jag sticka imellan lite :roll: Plasten på min maskin är fruktansvärt repig rätt så grova en del..Vad har ni för förslag till detta våtslipa ??Har provat lite med värmepistol och koka plasten lyckades inte så bra,,Sedan har dim borrat en jäkla massa 3mm hål på div ställen + att dom försökt värma ihop spickorna med lödkolv UTIFRÅN (nötter)Då undrar jag om någon vet om det finns färgat limSedan är all den röda plasten fruktansvärt matt..Skall man måla om ?? blir det isåfall bra ??Tacksam för svarNesse
Citat från: "joeychandlerson"(ps. akta er för att spraya motor och avgassys!)Sadel och handtag bör inkluderas i varningen.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
(ps. akta er för att spraya motor och avgassys!)
Citat från: "Edholm"Bra tips! Tillämpar det på min CF...ser råttig ut när den behöver tvättas, men efter en dusch Proclean och rikligt med vatten, så ser den nästan ut som om den kommit ur lådan igen.. Har dock fått problem med skit som etsat sig fast på innerkanterna på ITP-fälgarna, precis utanför bromsskivorna, men det får autosolburken lösa när fälgarna kommer loss nästa gång. Lätt att snitta fingrar på bromsskiveskyddet..Tack Vad är Proclean? Var köper du det?Mvh,Joe
Bra tips! Tillämpar det på min CF...ser råttig ut när den behöver tvättas, men efter en dusch Proclean och rikligt med vatten, så ser den nästan ut som om den kommit ur lådan igen.. Har dock fått problem med skit som etsat sig fast på innerkanterna på ITP-fälgarna, precis utanför bromsskivorna, men det får autosolburken lösa när fälgarna kommer loss nästa gång. Lätt att snitta fingrar på bromsskiveskyddet..
Citat från: "sunfire"Citat från: "joeychandlerson"(ps. akta er för att spraya motor och avgassys!)Sadel och handtag bör inkluderas i varningen.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Vekligen... råkade få lite på min sadel, jävlar va halt det blev att sitta på den, silikonet far överallt så täck över/ta bort det ni inte vill ha silikonspray på.
Citat från: "joeychandlerson"Citat från: "Edholm"Bra tips! Tillämpar det på min CF...ser råttig ut när den behöver tvättas, men efter en dusch Proclean och rikligt med vatten, så ser den nästan ut som om den kommit ur lådan igen.. Har dock fått problem med skit som etsat sig fast på innerkanterna på ITP-fälgarna, precis utanför bromsskivorna, men det får autosolburken lösa när fälgarna kommer loss nästa gång. Lätt att snitta fingrar på bromsskiveskyddet..Tack Vad är Proclean? Var köper du det?Mvh,JoeProclean kan i princip vilken MC-smedja som är ansluten till Jofrab (och det vill inte säga få) beställa hem åt dig. Finns i 1 liter, 5 liter, och 25 liter, jag brukar köra 5-litrarna. Länk: http://www.jofrab.se/commercePortal/product.asp?PageNo=PRODUCTCARD&Catalog=JOfrab&ProductId=47-41-11&rubrik=cro03Tv%e4ttmedelProClean&sk=&altrubrik=Tvättar jävligt rent, löser jobbiga lerspår som inte vill ge sig med, är snällt mot gummi och plast, och är helt avsett för den typ av smuts som finns på crossar, väghojar, och ATV´s, (för alkalisk avfettning ska man INTE ha till lera och den typen av smuts, vilket jag sett många misshandla sina terrängmaskiner med) "Äh...på med lite avfettning bara och vänta en stund"