Citat från: "namn"samma som vad gäller drivmedel gäller även oljor , som vi diskuterar här!Så då säger du alltså att Castrol och Biltema är samma olja?/J
samma som vad gäller drivmedel gäller även oljor , som vi diskuterar här!
Jag mailade Agrol ojl.Frågade om en likvärdig olja som passar till en enstånka fyrtakt med våtkoppling och som var liknande Castrol GPS som jag andvänt innan. Fick detta svaret."Hej! Vi använder till motorcyklar och 4-hjulingar Agrol Spectra 5W-40 eller Racing 10W-50. Båda är helsynteter. Vi vet att de funkar bra tillsammans med våtkoppling. Vid byte av oljefabrikat, kan kopplingen slira till någon gång under första turen. Det är helt normalt eftersom det tar en liten stund för oljorna att byta plats på lamellerna. Inköpsställen är Granngårdsbutikerna eller Lantmännen Maskin. HälsningarLars EkmarkReg Mitt, Maskin o Miljö"Läste lite på sporthoj att man inte ska gå från delsyntet till helsyntet. Då packningar osv kan nörja läcka. Samt att jag byter olja ganska ofta så det räcker med delsyntet.Hittade på sporthoj att endel kör med Agrol Nova 10w-40 med gott resultat.Jag har köpt en 4 liters nu 229 kr. Återkommer när jag testat den.