Citat från: "Reed"hahaha, sm i skitsnack härinne eller?börjar bli värre sandlåda än garaget.org här, och där är dom flesta medlemmmarna under 14 verkar det som...Tycker man det är kul med lera får man väl köpa lerdäck, men det spelar ju ingen roll vilken maskin man har, så länge den är fyrhjulsdriven är det inte mycket skillnad.Ha ha Det verkar som mannen själv är i sandlådan. Visst är alla fyrhjulsdrivna bra men en sak måste du veta om du haft mer än en maskin DET ÄR SKILLNAD på fyrhjulsdrift och fyrhjulsdrift. Och förresten grattis du har just vunnit ditt eget SM
hahaha, sm i skitsnack härinne eller?börjar bli värre sandlåda än garaget.org här, och där är dom flesta medlemmmarna under 14 verkar det som...Tycker man det är kul med lera får man väl köpa lerdäck, men det spelar ju ingen roll vilken maskin man har, så länge den är fyrhjulsdriven är det inte mycket skillnad.
Citat från: "AtvHudik"Citat från: "Reed"hahaha, sm i skitsnack härinne eller?börjar bli värre sandlåda än garaget.org här, och där är dom flesta medlemmmarna under 14 verkar det som...Tycker man det är kul med lera får man väl köpa lerdäck, men det spelar ju ingen roll vilken maskin man har, så länge den är fyrhjulsdriven är det inte mycket skillnad.Ha ha Det verkar som mannen själv är i sandlådan. Visst är alla fyrhjulsdrivna bra men en sak måste du veta om du haft mer än en maskin DET ÄR SKILLNAD på fyrhjulsdrift och fyrhjulsdrift. Och förresten grattis du har just vunnit ditt eget SM Jag har jobbat med maskiner i 3 år, gått flera avancerade kurser i körning, samt kört maskiner från alla olika kvalitetstilleverkare, och skillnaderna är inte så värst stora. Dessutom har jag sysslat med personbilar och skogs/terrängkörning under lång tid, så jag anser mig ganska erfaren.Dom få skillnader jag hittat vad det gäller drivning på olika maskiner har varit tex saker som har med växling och motorbroms att göra, men det har ju inget med fyrhjulsdriften att göra. Sen kan det vara skillnad på fjädringsväg, mjukhet i fjädring och liknande, men det är ju samma där...Du som uppenbarligen verkar veta skillnaden på olika sorters fyrhjulsdrift på en fyrhjuling kan väl redogöra från ossa andra vad som särskiljer fyrhjulsdriften på tex en CF-Moto 500 och en Can-am Outlander 800/Peter Svensk mästare i sandlåda på ATV-Center -07