Citat från: "7anne"För att återgå till frågan... Jag hade klart valt en reggad och ostrypt då det säkert ses som relativt oskyldigt. Vist det kan bli strul med försäkringar och liknande om det händer ngt, men tror knappast att det görs ngn, större utredning om det inte är uppenbart vråltrimmat. Däremot köra helt oreggat då är man ju helt rökt... Finns inget som är lagligt i det alls, tror inte det finns ngn, försäkring som gäller överhuvudtaget i det fallet... Mina fem öre...Som jag förstod det var inte frågan om men skulle köra oreggat eller gatreggat + trimmat, utan istället terrängreggat eller gatreggat + trimmat :? Dessa båda kan försäkras som terrängskoter/fyrhjuling.Mitt val hade berott på var i sverige jag bor. Hade jag bott i Norrland eller Småland så hade jag valt en terrängreggad. I resten av Sverige hade jag dock valt den gatreggade varianten då det nästan är omöjligt att köra annars i någon störren omfattning utanför sin egen mark.
För att återgå till frågan... Jag hade klart valt en reggad och ostrypt då det säkert ses som relativt oskyldigt. Vist det kan bli strul med försäkringar och liknande om det händer ngt, men tror knappast att det görs ngn, större utredning om det inte är uppenbart vråltrimmat. Däremot köra helt oreggat då är man ju helt rökt... Finns inget som är lagligt i det alls, tror inte det finns ngn, försäkring som gäller överhuvudtaget i det fallet... Mina fem öre...
Citat från: "werecat"Citat från: "7anne"För att återgå till frågan... Jag hade klart valt en reggad och ostrypt då det säkert ses som relativt oskyldigt. Vist det kan bli strul med försäkringar och liknande om det händer ngt, men tror knappast att det görs ngn, större utredning om det inte är uppenbart vråltrimmat. Däremot köra helt oreggat då är man ju helt rökt... Finns inget som är lagligt i det alls, tror inte det finns ngn, försäkring som gäller överhuvudtaget i det fallet... Mina fem öre...Som jag förstod det var inte frågan om men skulle köra oreggat eller gatreggat + trimmat, utan istället terrängreggat eller gatreggat + trimmat :? Dessa båda kan försäkras som terrängskoter/fyrhjuling.Mitt val hade berott på var i sverige jag bor. Hade jag bott i Norrland eller Småland så hade jag valt en terrängreggad. I resten av Sverige hade jag dock valt den gatreggade varianten då det nästan är omöjligt att köra annars i någon störren omfattning utanför sin egen mark.Du får inte köra ens på din egen mark, undantaget skogsaverkning....osv..som inte har med markägandet att göra.//L