Kan ta en liten presentation av mig själv till att inleda vår mail kontakt med. Som du säkert förstod av intervjun är jag tekniskt ansvarig för atv och atv produkter på TMF AB i Vettershaga, jag har en tjugoett årig erfarenhet av atv och innehar yrkesbevis för framförande av dessa maskiner.Har stor vana att arbeta i svår terräng samt även att busköra dessa bus roliga fordon. Nog om det, tillbaka till din åsikt av/om vägreggade atv maskiner. Din åsikt om att dom har all rätt att vara på vägen är ju korrekt, det strider inte mot någon lag att framföra dessa på allmän väg (MC-Reggad). Frågan är bara den är alla lämpade att köra dessa maskiner, kanske helt utan tidigare erfarenhet endast med ett vanligt B-körkort? Som en seriös atv åkare som du beskriver dig så vet du ju om alla fallgropar med en fyrhjuling! Ponera nu att en person som aldrig kört en atv tidigare, gasar ut på vägen i villfarelsen om att fyra hjul är stadigare än två. Ja jag tror och hoppas på att jag slipper dra resten av storyn!? Vart jag vill komma med diskussionen är att min personliga inställning till väg reggade fyrhjulingar är skarpt negativ med nuvarande system samt tillgängliga fordon.Åter för att anknyta till din beskrivning till att vara en seriös atv åkare, kan vi nog vara helt överens om att de maskiner som finns på marknaden i dag hör hemma i skogen/lerhålet eller på racing banan. Jag vill med detta inte ifråga sätta din förmåga att framföra en atv på vägen, jag vet att jag klarar det och tror med all sannolikhet att du gör det. Men du handen på hjärtat med dagens tillgänglighet på maskiner och det urusla beslutet att ett B-körkort är allt som behövs för att köra dom, är det fel med maskinerna på VÄGEN! P.S. Och du hur kul är det att köra en hjuling med max 14,8 kilowatt, för det är ju faktiskt max vad du får ha på väg! D.S. Med vänlig hälsning Johan Dahlqvist TMF AB.