jag var och kollade på en quad tävling i umeå i fjol.där hadde gasgas inget att göra det var sådan klassilnad. Det lät intresant det du skrev om små medel piskar,vad gör man då?skiljer det något på yamaha på årsmodeller?
Enligt spec är Honda lättast, med 2kg, mot Yamahan.Men är det helheten du är ute efter så är Yamahan av dessa mest maskin. Inget snack om saken!!!Yamaha 450 har ett mycket välbalanserat chassi och en brutal motor, som med små medel piskar alla ovan nämda maskiner.Den enda vi inte kan säga något om än, är Kawasaki 450, visserligen tyngre än Yamahan, detta trots att den är byggd i aluminium. Men enligt kontakter i USA som redan kört Kawa 450 är den vassas av alla direkt ur kartongen. Vi får hem våra tävlingsmaskiner för prepparering i April, då Kawa 450. Våra 2 Yamaha maskiner är redan klara för race och har testats under tre år. 1-3 på RM supermoto 2006. Så Yamaha är ett säkert kort!Vad ska du köra? Cross, supermoto, eller street?Är det street så är 700 Yam klart bäst för det ändamålet. men för race är det någon av 450maskinerna, Yamah, Kawa i första hand, sen är det Suka och i sista hand Hondan som har minst motor. Du saknar ett vildcard! Gas Gas 450 2007, som enligt tester i Spanien är en riktig dräpare även den, vilket inte skulle förvåna oss..www.tribal-x.se