Välkommen!Vet inte om Loncin har något gemensamt med just din maskin.Men, det delas ju friskt med grejer mellan kinesmaskinerna. Och även om dom delar namn så kan det ju ändå skilja en hel del.Du får nog vara beredd att leta lite för att hitta rätt helt enkelt. Om du kör en bildsök på google på "350cc quad" eller något annat liknande, så får du säkert upp bilder på din maskin under annat namn. Kan ju hjälpa i letandet efter delar.Börjar du mixtra (eller byter ut) avgassystemet så ska du bestycka upp förgasaren, sätta i större munstycken så den inte går för snålt.Du kan ju också kolla så att förgasaren öppnar helt vid fullgas, så det inte är strypt någonstans. Tex i handtaget eller vid förgasaren.Är maskinen ny eller begagnad?Är den ny med garanti så tycker jag du ska köra med den original ett tag, så den blir inkörd ordentligt och att det inte blir gnäll om att du trimmat den. Håll koll på styrleder och bussningar, inte den bästa kvaliteten på våra kinesmaskiner. Kan ju orsaka en del otrevligheter när det kommer till väghållningen. Och siktar du på mer fart är det ju extra viktigt, lika att bromsarna funkar som dom ska.Kanske din maskin delar en del saker med badboymaskinerna? Dom har väl även ett eget badboyforum.Lycka till!
Du kanske skulle kunna kolla med någon mekanisk verkstad av något slag ifall det finns någon som kan bocka till ett rör åt dig. Själva slutdämparen passar nog från någon mc eller annan hjuling, eller kanske biltemas variant. Finns ju en del som byggt eget med olika dämpare.En del maskiner kan ju ha en strypning i originalsystemet, antingen i främre röret eller i dämparen. Kan ju finnas en del att hämta redan där. Fast kanske redan gjort?Men om inte originalsystemet stryper väldigt mycket så är nog den största skillnaden med effektsystem ljudnivån. Låter ju coolare och ofta jäkligt högt, det är många som får lov att sätta i decibelinsats för att det låter för jävligt högt.Men varför vill du trimma den? Det finns sällan så mycket mer att hämta till en vettig peng, och risken för ras ökar nog om du plågar den mer. Kör som den är, och byt till större sen när du vill ha mer. Det är mitt tips. Service är nog oljebyte och ventilkoll. Och kolla igenom muttrar och skruvar, det är nog bra att kolla igenom det mesta.Beror ju mycket på hur snälla mil den får också. Men intervallerna brukar väl ligga med 100-250 mil intervall beroende på maskin. Din ligger kanske kring 100.... Men du borde väl kunna få tag på en servicebok?