ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Frågor Dinli 450 trim/eftermarknadskamaxslar mm
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1]   Gå ned

Författare Ämne: Frågor Dinli 450 trim/eftermarknadskamaxslar mm  (läst 6907 gånger)

Utloggad gniraz

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
gniraz
Frågor Dinli 450 trim/eftermarknadskamaxslar mm
« skrivet: 10 oktober 2011 kl. 23:16:05 »
Har kollat runt men hittar istort sätt inget förutom någon steg 1 version på ebay som ska lyfta 10.7 durationen kom ja inte håg nu men finns de inget att välja på..? någon som kan slipa om orginalaxlarna..?
Vad är specen på orginalkammarna..?
Visst passar dom från tex predator men är väl samma spec på dom?
Är de bra spel mellan kolv/ventiler med orginalkammarna..? någon som plockat isär och kollat upp detta mer nogrant.?

Dela gärna med dig vad du vet om detta ALLT är välkommet

Mvh
« Senast ändrad: 10 oktober 2011 kl. 23:17:46 av gniraz »
Anmäl till moderator   Loggat
nocontrol.se

Utloggad gniraz

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
gniraz
SV: Frågor Dinli 450 trim/eftermarknadskamaxslar mm
« Svar #1 skrivet: 13 oktober 2011 kl. 21:38:12 »
Ingen som har något bra/kul att säga om detta...?
Anmäl till moderator   Loggat
nocontrol.se

Utloggad joeychandlerson

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1415
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
joeychandlerson
SV: Frågor Dinli 450 trim/eftermarknadskamaxslar mm
« Svar #2 skrivet: 14 oktober 2011 kl. 00:12:56 »
Inget direkt kul att säga kanske men intressant ämne ()p vore ju nice me vassare kammar att köpa för de lyckliga som har en dinli. Och det med att slipa själv vet jag en smart kille på badboyforumet räknade ut hur han skulle slipa orgkammarna för att göra dem vassare ;) gav en hel del kräm!
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450 SS -08 Såld (abstinens deluxe)

Dinli 450 Svart - 08 Såld

Smc 250 - 08 Såld

Ps Moto 200 - 08 Såld

SMC F-Kart 170cc - 10 X 2 Sålda

Utloggad gniraz

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
gniraz
SV: Frågor Dinli 450 trim/eftermarknadskamaxslar mm
« Svar #3 skrivet: 17 oktober 2011 kl. 14:32:15 »
Jo riktigt dåligt med seriösare trim till atv marknaden är väl inte så pass stor så de finns en lönsamhet i de hela Lättare/billigare att sälja avgasystem mm som inte kostar många kronor att göra men ända säljs för flera tusen som alla klarar av att montera..

Nej maila runt till några firmor och se va dom har att säga om saken..
 


Citat från: joeychandlerson skrivet 14 oktober 2011 kl. 00:12:56
Inget direkt kul att säga kanske men intressant ämne ()p vore ju nice me vassare kammar att köpa för de lyckliga som har en dinli. Och det med att slipa själv vet jag en smart kille på badboyforumet räknade ut hur han skulle slipa orgkammarna för att göra dem vassare ;) gav en hel del kräm!

Anmäl till moderator   Loggat
nocontrol.se

Utloggad Onlyhenke

  • Dinli 450 ägare sedan 2005
  • Moderator
  • *****
  • Antal inlägg: 2086
  • Total likes: 12
  • Tillbehör är livet
    • Visa profil
Onlyhenke
SV: Frågor Dinli 450 trim/eftermarknadskamaxslar mm
« Svar #4 skrivet: 17 oktober 2011 kl. 14:58:44 »
Problemet är ju också att motorer och drivlinor inte har några stora marginaler redan på befintlig effekt.

Finns ju bigbore kit och stroker kit som passar på dinlis motor (egentligen fuji 500)

Se bara på raptor 700 som ett varnande ex. Trimmar du en sån så är koppling en svag punkt ganska fort.
Även dåliga marginaler på smörjning av vevparti (vissa tidiga modeller)

Motorn i sig är ju inte så stor och det finns ju inga mängder att få ut om man inte börjar kompromissa med hållbarheten och hänger på andra hjälpmedel (kompressor turbo).

Optimeringar av maxeffekt på befintlig motor är sånt de flesta sysslar med (avgas luft och bränsle)
Oftast finns det ganska mycket dålda kusar då det ska anpasssas efter olika normer och regler hos tillverkarna.

Rapp effekt går ju att få lätt med att lätta svänghjulet kraftigt  (väger ju bly) men då tappar du mycket vrid.
Har själv haft en del funderingar på att skaffa strokerkit och bb kit och även lätta svänghjulet för att få en varvvillig rapp motor för att se hur det funkar.
Finns inget sådant i sverige så det blir att best från amerikat. Fast billigt är det inte.

Man pratar ju ofta om ökning i procent och procent på redan små mängder blir inte mycket då det krävs mycket jobb för att få fram dessa om man pillar på kamaxlar.

Pratar vi bilar så blir det ju helt andra summor då flödet genom en bilmotor är ganska mycket mer.
« Senast ändrad: 17 oktober 2011 kl. 15:05:15 av Onlyhenke »
Anmäl till moderator   Loggat
""""DINLI-Touching everyone’s feelings""""
1. Dinli 450 orange Allround-EDITION
-Fullflödes UNI luftfilter, Fullflödes slip-on, Fullflödes filterolja

2.Dinli 450 black nice-edition
- Not ready yet ....

3. Kazuma mercat/wombat 50.
-Röd och fin

ATV/Quad Tillbehör och Dinli projekt
www.bahnhof.se/wb954593

Utloggad gniraz

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
gniraz
SV: Frågor Dinli 450 trim/eftermarknadskamaxslar mm
« Svar #5 skrivet: 17 oktober 2011 kl. 17:36:57 »
Givetvis får man tumma på hållbarheten när man trimmar så är de, dock roligare att trimma än att köra så valet är inte så svårt rasar de så fixar man de. :)
Varje procent är ju något på en atv ökar man från 35hk till 45 hk så märks de på dessa små effekter     
Du sitter inte på några bilder på hur svänghjulen brukar/kan se ut lättade? alltid intressant att se hur mycket de går att ta..


 
Citat från: Onlyhenke skrivet 17 oktober 2011 kl. 14:58:44
Problemet är ju också att motorer och drivlinor inte har några stora marginaler redan på befintlig effekt.

Finns ju bigbore kit och stroker kit som passar på dinlis motor (egentligen fuji 500)

Se bara på raptor 700 som ett varnande ex. Trimmar du en sån så är koppling en svag punkt ganska fort.
Även dåliga marginaler på smörjning av vevparti (vissa tidiga modeller)

Motorn i sig är ju inte så stor och det finns ju inga mängder att få ut om man inte börjar kompromissa med hållbarheten och hänger på andra hjälpmedel (kompressor turbo).

Optimeringar av maxeffekt på befintlig motor är sånt de flesta sysslar med (avgas luft och bränsle)
Oftast finns det ganska mycket dålda kusar då det ska anpasssas efter olika normer och regler hos tillverkarna.

Rapp effekt går ju att få lätt med att lätta svänghjulet kraftigt  (väger ju bly) men då tappar du mycket vrid.
Har själv haft en del funderingar på att skaffa strokerkit och bb kit och även lätta svänghjulet för att få en varvvillig rapp motor för att se hur det funkar.
Finns inget sådant i sverige så det blir att best från amerikat. Fast billigt är det inte.

Man pratar ju ofta om ökning i procent och procent på redan små mängder blir inte mycket då det krävs mycket jobb för att få fram dessa om man pillar på kamaxlar.

Pratar vi bilar så blir det ju helt andra summor då flödet genom en bilmotor är ganska mycket mer.
Anmäl till moderator   Loggat
nocontrol.se

Utloggad Onlyhenke

  • Dinli 450 ägare sedan 2005
  • Moderator
  • *****
  • Antal inlägg: 2086
  • Total likes: 12
  • Tillbehör är livet
    • Visa profil
Onlyhenke
SV: Frågor Dinli 450 trim/eftermarknadskamaxslar mm
« Svar #6 skrivet: 17 oktober 2011 kl. 20:03:31 »
Nope har inga bilder utan det blir ju så att man får borra eller slipa ner godset på hjulet.

Det är ju klart att vissa har som hobby att skruva och andra har att både köra och skruva( jag föredrar att köra mest och lite lagom skruvning)
Skruvar gör jag helst hemma inte i skogen och det kräver lite marginaler. ;)

Jomenvisst 10 hk på en som har 35 är ganska många procent och det tvivlar jag på att du får ut med att optimera kamaxlar och borra ur toppen, då måste det till andra förändringar.
Anmäl till moderator   Loggat
""""DINLI-Touching everyone’s feelings""""
1. Dinli 450 orange Allround-EDITION
-Fullflödes UNI luftfilter, Fullflödes slip-on, Fullflödes filterolja

2.Dinli 450 black nice-edition
- Not ready yet ....

3. Kazuma mercat/wombat 50.
-Röd och fin

ATV/Quad Tillbehör och Dinli projekt
www.bahnhof.se/wb954593

Utloggad gniraz

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
gniraz
SV: Frågor Dinli 450 trim/eftermarknadskamaxslar mm
« Svar #7 skrivet: 17 oktober 2011 kl. 21:06:25 »
Ja du kanske har rätt vem vet...     

Citat från: Onlyhenke skrivet 17 oktober 2011 kl. 20:03:31
Nope har inga bilder utan det blir ju så att man får borra eller slipa ner godset på hjulet.

Det är ju klart att vissa har som hobby att skruva och andra har att både köra och skruva( jag föredrar att köra mest och lite lagom skruvning)
Skruvar gör jag helst hemma inte i skogen och det kräver lite marginaler. ;)

Jomenvisst 10 hk på en som har 35 är ganska många procent och det tvivlar jag på att du får ut med att optimera kamaxlar och borra ur toppen, då måste det till andra förändringar.
Anmäl till moderator   Loggat
nocontrol.se

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1]   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Frågor Dinli 450 trim/eftermarknadskamaxslar mm
 


Online just nu.

653 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
marcus75
Flest online idag: 692. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info