Citat från: daltons skrivet 8 september 2008 kl. 13:52:48Citat från: rancor skrivet 8 september 2008 kl. 12:14:17Citat från: Kryckan skrivet 8 september 2008 kl. 09:50:51Jag kör 15/36 i drevning och kör otroligt varierat.Toppfarten enligt den eminenta mätaren uppgår till ungefär 115-120km/h med denna drevning och att ligga i 80-90 är inga problem.Problemet jag upplever med denna drevning, är att 3an känns för lång för busåka i sandgropar och skog, och 2an för kort. Så jag funderar på att montera dit ett 13 framdrev för att se vad den får för karaktär då.Blir nog 17/36 då jag endast tänker pendla (asfalt) så att man slipper varva motorn,och inte behöver tokväxla.. 13 är standard fram, bak kommer jag inte ihåg men då blir maxfart runt 90~10 enl. mätaren fast på enorma varv som är otrevliga att köra med.Jag kör 15 och det är nog bara att glömma skogen men landsväg är det helt okey.Hade du tänkt att köra 17/36? Alltså 2 kuggar upp fram och 2 ned bak på originalmotor? Jag är inget proffs på detta men jag tycker min 15-38 inte är jättestark längre och två kuggar bak gör väl väldigt stor skillnad?
Citat från: rancor skrivet 8 september 2008 kl. 12:14:17Citat från: Kryckan skrivet 8 september 2008 kl. 09:50:51Jag kör 15/36 i drevning och kör otroligt varierat.Toppfarten enligt den eminenta mätaren uppgår till ungefär 115-120km/h med denna drevning och att ligga i 80-90 är inga problem.Problemet jag upplever med denna drevning, är att 3an känns för lång för busåka i sandgropar och skog, och 2an för kort. Så jag funderar på att montera dit ett 13 framdrev för att se vad den får för karaktär då.Blir nog 17/36 då jag endast tänker pendla (asfalt) så att man slipper varva motorn,och inte behöver tokväxla.. 13 är standard fram, bak kommer jag inte ihåg men då blir maxfart runt 90~10 enl. mätaren fast på enorma varv som är otrevliga att köra med.Jag kör 15 och det är nog bara att glömma skogen men landsväg är det helt okey.
Citat från: Kryckan skrivet 8 september 2008 kl. 09:50:51Jag kör 15/36 i drevning och kör otroligt varierat.Toppfarten enligt den eminenta mätaren uppgår till ungefär 115-120km/h med denna drevning och att ligga i 80-90 är inga problem.Problemet jag upplever med denna drevning, är att 3an känns för lång för busåka i sandgropar och skog, och 2an för kort. Så jag funderar på att montera dit ett 13 framdrev för att se vad den får för karaktär då.Blir nog 17/36 då jag endast tänker pendla (asfalt) så att man slipper varva motorn,och inte behöver tokväxla.. 13 är standard fram, bak kommer jag inte ihåg men då blir maxfart runt 90~10 enl. mätaren fast på enorma varv som är otrevliga att köra med.Jag kör 15 och det är nog bara att glömma skogen men landsväg är det helt okey.
Jag kör 15/36 i drevning och kör otroligt varierat.Toppfarten enligt den eminenta mätaren uppgår till ungefär 115-120km/h med denna drevning och att ligga i 80-90 är inga problem.Problemet jag upplever med denna drevning, är att 3an känns för lång för busåka i sandgropar och skog, och 2an för kort. Så jag funderar på att montera dit ett 13 framdrev för att se vad den får för karaktär då.