Tja!Jag vill bara komma in här o rätta lite, Jan har inte sagt nått fel om hur man ställer in hjulen i "rätt" riktning men har har nog missat att man alltid säger TOE-IN oavsett om däckens front lutar in eller ut, dock finns det positiv och negativ TOE-IN. (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Dock säger man att TOE-OUT är kurvtagningsvinkeln. Vid en kurvtagning måste det inre hjulet vridas mer än det yttre. Styrarmarnas utformining bestämmer hur stor skillnaden blir. Vid mätning utgår man från att om yttre hjulets vridning är 20 grader så ska innerhjulets vridningsvinkel vara 21-23 grader. Det är TOE-OUT, dock tar många fel på negativ TOE-IN och TOE-OUT.... det gjorde jag oxå förut Bakhjulsdrivna bilar har normalt positiv TOE-IN, detta motverkar hjulens tendens att vrida sig utåt vid acceleration. Framhjulsdrivna bilar har ibland negativ TOE-IN vilket motverkar hjulens inåtvridning vid acceleration. Kan din camber inställning var det som påverkar din "vingliga" känsla tro? negativ camber ger bättre kurvtagning medans posetiv ger bättre körkänsla.... kan vara det kanske Men som sagt, jag sa INTE detta för att hacka på nån utan för att säga vad som EGENTLIGEN menas med TOE-IN och TOE-OUT Men Jan har rätt, prova o sätta framhjulen i LITEN positiv TOE-IN så kanske det löser sig. Men ingen så kraftig vinkel som jag har ritat! //Anton