Nu känner ja att jag måste beröra ärendet med mina magiska fingrar 1.Tävlat inom cross o enduro, finns både 4-takt o 2-takt, skillnaden mellan är ju olika klasserna, i motions klassen tex vinner dom som kan hantera en 4-takt, 2-takt är däremot bättre utrustat för crossbana samt en bättre balans, dvs lägra tyngdpunkt o lättare o "bryta" ner!kontenta, det är föraren som avgör resultatet inte 2t eller 4t, nämner väl även att ja kört bägge 2!!Bägge 2 är asroliga o köra men 4t är enklare då man kan fokusera mer på allt annat än att råka pete i för hög växel efter ngt misstag i en kurva eller pga andra förares olyckor!(har både 4t KTM525exc samt 250 kawwa 2t)2.skotersidan så är 2t redan ikapp 4t redan för 2 år sen, tar inge mer bränsle, mer effekt, mindre motor osv....inte lika tunga o klumpiga. största framgångarn o märkena är väl enligt mig skidoo med sdi motorerna! motorerna 2t är idag lika rena som 4t(Har artic turbo touring 4t samt trimmad skidoo 700cc 2t)3.på fyrhjulingar står det fortfarande still o 4 t verkar vara en dominant, vi får väl se vad framtiden ger oss, själv så föredrar ja 4t på atv:n då momenten på lägre varv o skogskörning är totalt överlägset! styrkan säger sitt!har tyvärr bara 4t här så kan inte jämföra med 2t, har kört gamla 2t både fyrhjuling o trike-modellen 2t men för gamla för att jämföras med dagens 4t!Jag hoppas att precis som på skotersidan att 2t utvecklas mot samma mål på fyrhjulingssidan också, bra för konkurransen, utvecklingen o för konsumenterna att det inte står still!Kände att ja måste in i detta getingbo o röra om lite