ja då har man gett sig på d o har en liten fråga när man ställer motorn rätt me märkningen på svängen o justerar in rätt så vrider man motorn runt ett var tror ja d var när ventilerna e stängda igen så e d ett jätt glapp helt plötsligt.. nån mer än ja som märkt d eller ska d vara såå? justera d rätt nu där d glappa jätte mycke o då e d så klart fel avstånd om man provar som boken säger.. gäller insugs ventilerna..tackar johan
Citat från: "Johaa"ja då har man gett sig på d o har en liten fråga när man ställer motorn rätt me märkningen på svängen o justerar in rätt så vrider man motorn runt ett var tror ja d var när ventilerna e stängda igen så e d ett jätt glapp helt plötsligt.. nån mer än ja som märkt d eller ska d vara såå? justera d rätt nu där d glappa jätte mycke o då e d så klart fel avstånd om man provar som boken säger.. gäller insugs ventilerna..tackar johanHar aldrig pillat på just 660 motorn, men om den funkar som alla andra encylindriga 4T motorer som jag har gjort ventiljustering på så måste du snurra runt motorn 2 varv för att komma tillbaka till ursprungsläget. Annars stämmer inte öd+märkningar osv.Här kan du läsa och se vad jag menar...http://sv.wikipedia.org/wiki/Fyrtaktsmotor