Kan det verkligen bli sån skillnad?Någon som provat på KFX 700?
Jag fick tips om att isolera tändspolarna bättre med silikon, men de vart ingen större skillnad.
Är de bara jag som har problem med min när jag kör i vatten? När de blir för djupt, eller stänker väldigt mycket så går den bara på 1 cylinder. Hittade en tråd i ett USA forum där dom förklarade att de berodde på att VDIn skickade ut starkare impulser till tändspolarna än orginal, vilket gör att gnistan hoppar igenom isoleringen på tändkabeln ut i vattnet istället för att följa ledningen ner till tändstifet (nåt i den stilen va de iaf).Jag fick tips om att isolera tändspolarna bättre med silikon, men de vart ingen större skillnad.Har ni bara pluggat in VDIn eller har ni bytt något annat...tändkablarna tex?
Tack för förklaringen, hade hoppats på en inte fullt så positiv upplevelse, nu måste man ju köpa den oxå. tusenlapparna är väldigt flygbenägna
Citat från: "BigBadGrizzly"Jag fick tips om att isolera tändspolarna bättre med silikon, men de vart ingen större skillnad.På kawieriders så pratar dom om att tändhattarna är det största problemet när man får misständning.... ska tydligen gå att köpa msd eller ngk tändhattar utan motstånd i som passar direkt....