ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Hjälp med förgasare!!!!
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1]   Gå ned

Författare Ämne: Hjälp med förgasare!!!!  (läst 3292 gånger)

Utloggad _Tobbe_

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
    • Visa profil
_Tobbe_
Hjälp med förgasare!!!!
« skrivet: 5 december 2007 kl. 05:48:20 »
tja dinli 450 06

160munstycke skumfilter satt på vid köp
efter en längre sveng märker jag att den lixom är orkelös i mitten av registret det är hyffsat bottenvrid går bra på halvgas och i slutet av registret på fullgas drar det på ganska bra men det käns som att det fattas 15häst över hela registret får lätt stryk av polarns ltz400 satte dit orginal filter gick lite bättre men samma syndrom och nu det knepiga vid full gas i mitten på registret är det som att den tappar all ork och i går när jag va ute så börja den hakka precis som om ja fått slut på soppa (full tank) gick så dåligt så jag va tvungen att stanna trodde den skulle dö tomgången va bra men den orkade knappt dra iväg men efter 5 min med full shok så tog jag mig iväg sen börja den gå bättre och bättre tillslut kunde jag slå av shoken och köra nästan som vanligt gick dock inte alls på fullgas förns jag nästan va hemma ca 2 mil gick då mycket dåligt på fullgas har tagigt isär hela förgasaren men hittar inget fel inge skit i munstycken eller liknande alla membran är hela har flyttat nålen lite upp och ner men ingen märkbar skillnad VAD kan det vara? går nu på fullgas men inte bra och fortfarande ingen ork alls i mitten

sen lite frågor om förgasaren längst upp vid själva membrankoppen så går det en stor slang ut på vänster sida vad är det? och ska den sitta i nått? hittar ingenstans att sätta den men det ser ut som att den ska eller har suttigt någonstans det sitter nån fårm av filter på i ändan nu bara.
uppskattar seriösa svar stort tack på förhand.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad blaise

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 358
  • Total likes: 0
    • Visa profil
blaise
Hjälp med förgasare!!!!
« Svar #1 skrivet: 5 december 2007 kl. 06:33:50 »
Sätt på DJ
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Onlyhenke

  • Dinli 450 ägare sedan 2005
  • Moderator
  • *****
  • Antal inlägg: 2086
  • Total likes: 12
  • Tillbehör är livet
    • Visa profil
Onlyhenke
Hjälp med förgasare!!!!
« Svar #2 skrivet: 5 december 2007 kl. 08:14:43 »
Inte behöver du ett DJ för att den ska fungera.

Ställ nålen på näst högsta läget. Rengör skumfiltret och olja in det (filterolja)
Ställ in bränsleskruven på ca 2,5 varv ut (kan variera)
Fungerar inte det byt huvudmustycke till ett 170 och prova liknade inställning där, så ska du se att det blir andra bullar.
Kolla även att du har bra lufttillförsel genom tanklocket.

Den slang du ser vid gasaren ska vara där.

Henke
Anmäl till moderator   Loggat
""""DINLI-Touching everyone’s feelings""""
1. Dinli 450 orange Allround-EDITION
-Fullflödes UNI luftfilter, Fullflödes slip-on, Fullflödes filterolja

2.Dinli 450 black nice-edition
- Not ready yet ....

3. Kazuma mercat/wombat 50.
-Röd och fin

ATV/Quad Tillbehör och Dinli projekt
www.bahnhof.se/wb954593

Utloggad _Tobbe_

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
    • Visa profil
_Tobbe_
Hjälp med förgasare!!!!
« Svar #3 skrivet: 5 december 2007 kl. 13:36:56 »
Citat från: "Onlyhenke"
Inte behöver du ett DJ för att den ska fungera.

Ställ nålen på näst högsta läget. Rengör skumfiltret och olja in det (filterolja)
Ställ in bränsleskruven på ca 2,5 varv ut (kan variera)
Fungerar inte det byt huvudmustycke till ett 170 och prova liknade inställning där, så ska du se att det blir andra bullar.
Kolla även att du har bra lufttillförsel genom tanklocket.

Den slang du ser vid gasaren ska vara där.

Henke


ska den stora slangen värkligen bara vara öppen det ventilerar ju hela vakumhuset!?

har provat allt förutom att byta mynstycke ska köpa ett i dag och pröva med det. vad är dj??

slangen från soppakranen går fram till nån svart plastdosa sen går det 2 slangar tillbax, ena till insuget andra till förgasaren vad  e detta är det någon forn av vakumstyrd soppakran? det värkar i alla fall helt onödigt någon som vet vad som händer om man tar bort denn? det fins ju en manuell kran!
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Onlyhenke

  • Dinli 450 ägare sedan 2005
  • Moderator
  • *****
  • Antal inlägg: 2086
  • Total likes: 12
  • Tillbehör är livet
    • Visa profil
Onlyhenke
Hjälp med förgasare!!!!
« Svar #4 skrivet: 5 december 2007 kl. 14:29:35 »
Ja den ska vara ventilerad med den lilla plastkoppen med filter.
Sedan är det ju så att du har en vaccum styrd bränslepump som styrs av en slang till den och en slang med soppa in till gasaren (även en slang från tanken)

har du kontrollerat bränsleskruven under gasaren?
och att tanklocket fungerar som det ska med lufttillförseln?
Anmäl till moderator   Loggat
""""DINLI-Touching everyone’s feelings""""
1. Dinli 450 orange Allround-EDITION
-Fullflödes UNI luftfilter, Fullflödes slip-on, Fullflödes filterolja

2.Dinli 450 black nice-edition
- Not ready yet ....

3. Kazuma mercat/wombat 50.
-Röd och fin

ATV/Quad Tillbehör och Dinli projekt
www.bahnhof.se/wb954593

Utloggad _Tobbe_

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
    • Visa profil
_Tobbe_
Hjälp med förgasare!!!!
« Svar #5 skrivet: 5 december 2007 kl. 20:13:29 »
Citat från: "Onlyhenke"
Ja den ska vara ventilerad med den lilla plastkoppen med filter.
Sedan är det ju så att du har en vaccum styrd bränslepump som styrs av en slang till den och en slang med soppa in till gasaren (även en slang från tanken)

har du kontrollerat bränsleskruven under gasaren?
och att tanklocket fungerar som det ska med lufttillförseln?


japp har skruvat lite på den utan resultat och det är bra lufttillförsel till tanken.

undrar om det är någon mer en jag som har en stor plastbricka på nålen under låsbrickan!? det höjjer ju nålen med ca 3 hack men det kanske ska vara så??
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Onlyhenke

  • Dinli 450 ägare sedan 2005
  • Moderator
  • *****
  • Antal inlägg: 2086
  • Total likes: 12
  • Tillbehör är livet
    • Visa profil
Onlyhenke
Hjälp med förgasare!!!!
« Svar #6 skrivet: 6 december 2007 kl. 15:09:30 »
Ja plastbrickan ska vara där.
Konstigt att den inte går bra, men då får du kolla att den får nog med soppa.
Om du har ett runt unifilter kan du ju prova tejpa över filtret mer och mer för att se om det blir bättre någon gång.
Anmäl till moderator   Loggat
""""DINLI-Touching everyone’s feelings""""
1. Dinli 450 orange Allround-EDITION
-Fullflödes UNI luftfilter, Fullflödes slip-on, Fullflödes filterolja

2.Dinli 450 black nice-edition
- Not ready yet ....

3. Kazuma mercat/wombat 50.
-Röd och fin

ATV/Quad Tillbehör och Dinli projekt
www.bahnhof.se/wb954593

Utloggad _Tobbe_

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
    • Visa profil
_Tobbe_
Hjälp med förgasare!!!!
« Svar #7 skrivet: 6 december 2007 kl. 17:59:25 »
Citat från: "Onlyhenke"
Ja plastbrickan ska vara där.
Konstigt att den inte går bra, men då får du kolla att den får nog med soppa.
Om du har ett runt unifilter kan du ju prova tejpa över filtret mer och mer för att se om det blir bättre någon gång.


tja jag tror jag har löst det konstigt nog värkar den få för mycket soppa tejpade över hålet lite i går som du srev åvan då går den inte alls bara blöddrar. tvättade skumfiltret grundligt (va mycket skitigt) och satte på det i stället för orginal och sänkte nålen max och då gick den lite jämnare och hostade nästan inget på mellanvarv men går fortfarande inte bra tappade massa bottenvrid frågan är om det kan tänkas sitta en plugg kvar någonstans? gasen är inte spärrad i alla fall men avgas och ljudämpare är orginal kan det ha med det att göra tror du?? det sitter 45 tyckte jag att det stog på lågfartsmunstycket och jag läste någonstans att dom byter till 27 kan dt påvärka? den käns lika trött på halvgas på samma varv som den går dåligt på fullgas om inte annat så får jag pröva att sätta dit mindre huvudmunstycke

nu när man endå skriver fins det inga veckoträffar eller liknande runt stockholmsområdet? vore kul om man va  ett par stycken som drog ut och busade  :twisted:
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad MisterP

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 180
  • Total likes: 0
    • Visa profil
MisterP
Hjälp med förgasare!!!!
« Svar #8 skrivet: 7 december 2007 kl. 17:02:10 »
Min var liknande, hade då skit i förgasaren... Stoppa dit ett slangfilter innan pumpen oxå!
Anmäl till moderator   Loggat
änkt, breddad, k&n filter, wileyco helsystem, rullgas, aluhjul med vägdäck, neon.

Utloggad _Tobbe_

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
    • Visa profil
_Tobbe_
mm
« Svar #9 skrivet: 7 december 2007 kl. 23:23:35 »
tvättade skumfiltret igen = noga det va nog de skitigaste filtret jag hollt i och efter det så gick den mycket bättre inte 100% ennu men jag ska nog få årdning på det hehe.

någon som har erfarenhet av DJ?? blir det stor märkbar skillnad? mvh.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad blaise

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 358
  • Total likes: 0
    • Visa profil
blaise
Hjälp med förgasare!!!!
« Svar #10 skrivet: 8 december 2007 kl. 10:04:57 »
Varför inte läsa mina inlägg om DJ  o gör som jag säger så kommer du att få en Dinli som kommer att gå så bra som är möjligt....
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1]   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Hjälp med förgasare!!!!
 


Online just nu.

593 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 831. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info